søndag den 18. september 2016

Chiagrød med bær og kefir

En skål chiagrød og et par skiver ost- og en kaffe de dage jeg har tid- så er der lagt en god bund for dagen.

Flere gange har jeg forsøgt mig med chiagrød uden helt at være fan. Denne her opskrift med skyr og kefir er meget mere mig end den med kokosmælk.
Først tænkte jeg egentligt at Kefir bare var endnu en modedille ligesom skyr, men smages skulle det. Og jeg er fan. Kefir er en mellemting mellem mælk og yoghurt, med en let boblende konsistens pga. den lette gæring, som skaber en masse af de gode probiotiske bakterier, som vores mave godt kan lide. Jeg foretrækker den neutrale, men den fås også med smag- men dermed også tilsat sukker..
Jeg har lavet chiagrøden her med både hindbær og jordbær. Begge dele smager godt, men den bliver lidt mere fast i konsistensen på hindbær.
Jeg spiser den som morgenmad eller et mellemmåltid med granola og/eller friske bær.
Opskriften er fundet på Instagram og stammer fra den nye bog "Tarme i Topform".

Chiagrød med bær og kefir (1 portion)
100 g. kefir
75 g. skyr
75 g. friske eller frosne bær
1 knsp. vaniljepulver
2-3 spsk chiafrø
½ dl. vand
evt. 1 spsk. raspolie eller hasselnøddeolie

Blend kefir, skyr, bær, vanilje og evt. olie sammen.
Rør det herefter sammen med chiafrø og vand.
Hæld i en lille beholder med låg og stil på køl natten over.

1 kommentar:

thomas eriksoon sagde ...

HAR DU BRUG FOR ET HASTE LÅN ?? Send en e-mail til os remy.credit111@gmail.com Vi har et julelån, så du og din familie kan nyde denne ferie Julelånet er nu tilgængeligt, uanset hvilket beløb du måtte have brug for, har vi et lån til dig {REMY.CREDIT111@GMAIL.COM }
Har du brug for kredit? Send os en e-mail på remy.credit111@gmail.com
Hej hvordan har du det i dag ?? Du har brug for et presserende lån nu i de næste 6 til 12 timer uden stress og forsinkelse af REMY CREDIT løser alle dine problemer i dag. Vi udsteder lån med 1% rente, vi tilbyder alle typer lån med hurtig service, send en e-mail for dine hastelån
Send en e-mail til os, og vi vil modtage et lån via e-mail {REMY.CREDIT111@GMAIL.COM}
vi har kredit til dig EMAIL os nu for et hurtigt lån remy.credit111@gmail.com
remy.credit111@gmail.com
remy.credit111@gmail.com
remy.credit111@gmail.com
remy.credit111@gmail.com