lørdag den 4. maj 2013

Kylling i tomatsauce med mascarpone

Ikke det bedste billede, men det var simpelthen sååå varmt!
Det her er en ganske lækker måde at spise kylling på. Opskriften er fra bogen "LCHF. Spis dig mæt og glad". Jeg havde ikke lige frisk  timian eller chili, men erstattede det med lidt tørret istedet. Jeg kom lidt mere tomatpure i, for jeg synes at saucen var lige mild nok.
Vi fik en salat med blomkål, tomater og masser af krydderurter til. Det smagte rigtig godt og selv Kristian var rimeligt tilfreds selvom der ingen pasta var til:)

Kylling i tomatsauce med mascarpone (2-3 pers.)
300 g. kyllingebryst
lidt smør
1 stort løg, hakket
2-3 fed hvidløg, finthakket
1 ds. hakkede tomater
1-2 spsk. tomatpure
1 lille potte basilikum
1 tsk. tørret timian
250 g. mascarpone
salt, peber

Smør et lille ildfast fad med smør og kom kyllingebrysterne heri. Krydder med salt og peber. Kom et par klatter smør på hver. Steg det ved 200 grader i ca. 20 min. Skær dem herefter i strimler.
Steg løg og hvidløg i lidt smør til de er bløde og klare.
Kom dåsetomater og tomatpure i og las simre et øjeblik.
Hak basilikummen og kom den i sammen med timian, salt og peber.
Rør mascarponen ud i saucen til den er cremet og varmet igennem. Smag til med salt og peber.
Kom kyllingestykkerne i en skål eller på et fad og hæld saucen over. Server med det samme.

2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Det lyder ret godt! Jeg kan dog ikke finde marsala-mængden i opskriften?

MissMuffin sagde ...

Piskeriset, det var vidst også lige en lille skrivefejl :)