tirsdag den 28. september 2010

2. kasse fra Årstiderne

Så kom nr. 2 kasse fra årstiderne. Denne gang KUK-kassen (kassen uden kartofler).
Denne gang har jeg valgt kun at bestille grøntsager, for jeg synes der var alt for lidt frugt med sidste gang.

Indholdet er:
  • 6 tomater
  • 6 små stegepeberfrugter
  • 3 løg
  • 1 broccoli
  • 3 løg
  • 1 pose grønkål
  • 1 salathoved
  • 250 g brune champignon
  • 4 gule rødbeder
  • 1 stort bundt timian
  • 2 porrer
  • 1 selleri
  • 1 pose farvede gulerødder
Også denne gang er jeg sån lidt blandet omkring kassen.
Kassen kostede 209 kr og det er nok meget rimeligt for økologiske grøntsager- og her er en del mere end sidste gang, for der er mange grove sager imellem.
Dog synes jeg, at noget af det er lige lidt nok.
2 porrer, en meget lille bakke champignon og 3 løg er altså ikke meget at lave mad ud af til 2 mennesker.
Idag skal vi jo have champignonsuppe, så der må jeg afsted efter en bakke champignon mere, for ellers går vi sultne i seng:)
Det er lidt irriterende, at mængden ikke oplyses på forhånd, så det var til at købe ind efter..
I posen med gulerødder er der også kun 4 meget små gule gulerødder og så synes jeg altså ikke der er meget over "farvede gulerødder"..
På den positive side skal det siges, at det hele ser virkeligt lækkert og friskt ud.
Bundtet med timian er også ret stort, så noget af det skal fryses. Jeg elsker timian!
Og så kan jeg godt li, at der stadig er jord på:)

2 kommentarer:

***Mutter*** sagde ...

Det ser da meget godt ud. Jeg troede, at der var opskrifter med, som indeholdt præcis de ingredienser, som kassen indeholdt ?

Men selvfølgelig - hvis man nu hellere vil lave noget andet.

Ellers kan du kigge på http://www.strib-groent.dk/getdoc.asp?id=227&md5hash=5E00936DEC5AF91E1525AB34F2654856 som også gør det i både frugt og grøntsager.

MissMuffin sagde ...

Det er også lækkert og friskt, men bar små portioner..
Der er opskrifter med, men ikke nogen der passer helt præcist til indholdet..
Det er de samme for alle kasser, men mange af grøntsagerne går også igen..
Desuden handler vi altid om søndagen, det er der vi har bedst tid, så det skal helst være på plads der..
Tak for linket, det vil jeg da lige kigge på:)