torsdag den 27. november 2014

Jul i haven

En gammel kælk pyntet med grønt og nogle meget gamle, rustne skøjter..

Krukkerne ved hoveddøren er fyldt med lyng, mos, hyacinter og lærkekogler..

Den sædvanlige "krans" på døren har fået lidt kristtjørn..

Det lille plantebord har fået en lille bakke med mos, kugler, fuglebur, hyacinter og småting fra skov og have..

Den anden dag lod vi bachelor være bachelor og kørte nordpå. Vi gik en god tur ved skov og strand, hvor vi samlede mos, kogler og andre fine ting til julens dekorationer. Hjemme igen fik bænk, bord og krukker ved hoveddøren en overhaling, så nu er der klar til jul. Mangler bare lige et lille bitte drys sne, så det hele ser ekstra yndigt ud.
På vej hjem kørte vi inden om en lokal blomsterhandler i en lille bitte flække. Jeg fik 20 hyacinter for 100 kr, så der er fyldt godt op både ude og inde. Når de er færdige kommer de i jorden til de 200 tulipanløg jeg lagde for nogle uger siden.
Der mangler stadig lige lidt derude, bla. en krans til døren, men jeg ved ikke lige helt hvad jeg vil have. Nu bliver det kalenderlys og adventskrans der får prioritet og så må vi se hvad jeg når i december :)
Alt det grønne, undtagen hyacinterne, er hentet i skoven eller haven, så det behøves bestemt ikke være dyrt at pynte op. Brug det du har og tænk kreativt med potter, lanterne og pynteting.
Hos Fru Pedersen er der virkeligt meget inspiration at hente- jeg elsker især alle hendes ting i beton!

Mos, hyacinter og nogle sjove, knudrede grene i en lille bakke...

En lanterne og røde grene pynter sammen med en gammel krans. På bænken ligger der gran, så der bliver ekstra grønt..

Den gamle krans er omviklet med efeu fra haven, så den nu sker lidt grøn og vild ud..

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det lyder til at have været en hyggelig dag. Og det ser også hyggeligt ud! Og nu tror jeg da også snart at jeg skal lidt videre med pynten ved vores hoveddør :-)

MissMuffin sagde ...

Tak Nana. Ja, vi havde en rigtigt hyggelig dag og vejret var så skønt, så det var godt at komme væk fra skriveriet :)