fredag den 9. maj 2014

Yoga-snack

Yoga-snack eller måske bare en sund bananasplit?

Normalt er mit blodsukker ret stabilt og det lader sig ikke så nemt påvirke af sukker og den slags. Jeg er kommet ind i en god rutine med at dyrke yoga og lidt pilates igen, men det er noget mit blodsukker reagerer på og jeg skal helst have en lille snack bagefter for ikke at gå helt kold.
Da det oftest er om aftenen skal det heller ikke være for meget, så jeg laver jævnligt denne snack af banan, peanutbutter, friske bær og lidt hakket, mørk chokolade. Det smager såååå godt, mætter godt og trods det relativt høje kalorieindhold, så er det en god og sund snak med masser af fibre, sunde fedtstoffer og vitaminer.
Jeg laver dog normalt kun af ½ banan, for jeg kan simpelthen ikke spise mere end det. På billedet er brugt en hel banan, for det blev nemlig til morgenmad en dag jeg ikke var så sulten og det holdt mig fint mæt ind til frokost- og det føles lidt som at spise dessert til morgenmad:)

4 kommentarer:

Line sagde ...

Yum, det ser godt ud! Hvor dyrker du yoga henne? :)

MissMuffin sagde ...

Line, det er mega godt :)
Det gør jeg i Fokus Fitness i Nørresundby:) Der er også andre hold og et lille motionscenter, så det opfylder fint mine behov for træning:)

Marian N. Larsen sagde ...

Det lyder som nye, sunde vaner - både med yogaen og den her efter-snack. Haps!

MissMuffin sagde ...

Marian, så er der plads til mere kage :)
Helt sund og tynd bliver jeg aldrig, for det er jeg for stor en livsnyder til, men man kan altid gøre sig umage for at blive bare lidt sundere.
Yogaen gør virkeligt noget godt for mit bækken og hormonbalance, så det holder jeg hvertfald fast i!