lørdag den 20. juli 2013

Chokolademuffins

Jagten på den perfekte chokolademuffin ender aldrig, så den anden dag kastede jeg ud i en ny opskrift. De var okay, men ikke den perfekte. Rikkes Chokolademuffins vinder stadigvæk! Mangler bare en opskrift, hvor de er vildt svampede og vildt chokoladeagtige og med masser af chokoladestykker i. De her opførte sig også lidt underligt og hævede meget lige op og dannede nærmest en flad macaron på toppen. Det smagte nu godt, men de krævede lige lidt nutellafrosting for ikke at se alt for misdannede ud. Kristians kollegaer var vidst svært begejstrede, men de er også nogle kage-grise:) Opskriften er fundet på Liv.Leben.

Chokolademuffins (20 stk.)
200 g. smør
200 g. mørk chokolade
4 æg
340 g. sukker
2 tsk. vaniljesukker
1 tsk. bagepulver
½ tsk. natron
2 spsk. kakao
1 dl. chokoladeknapper
mel

Smelt smør og chokolade sammen og lad det så køle lidt af.
Pisk æg, sukker og vaniljesukker lyst og luftigt. Bland chokoladeblandingen heri.
Bland mel, kakaopulver, bagepulver og natron. Vend det i æggemassen.
Vend til sidst chokoladeknapperne i.
Sæt ca. muffinsforme i muffinplader. Dejen er meget tung, så de skal laves i en muffinplade.
Fordel dejen i formene og bag ca. 15-20 min. ved 200 grader.
Tag dem op af muffinpladen og lad dem køle af på en bagerist.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Måske du allerede har prøvet dem, men jeg synes nogle af de bedste chokolademuffins jeg har smagt var fra opskriftsbogen Hummingbird bakery. Rigtig gode - de er ihvertfald mine yndlings ;-)

Mvh Mette

MissMuffin sagde ...

Mette, jeg kan faktisk ikke huske om den er afprøvet, ellers må jeg lige have det gjort:)

Line sagde ...

De absolut bedste chokolademuffins jeg kender: http://www.baconogflode.blogspot.dk/2013/06/browniemuffins.html
Det er en vinder hver gang!

MissMuffin sagde ...

Line, jeg er ikke helt sikker på, at det er det jeg søger. De skal være saftige og luftige, mens de her beskrives som konfektagtige- men gode lyder de!

Anne-Marie Andersen sagde ...

Hej
Du skulle prøve at bage de her muffins, de er meget lette og svampede og hvis du gerne vil have chokoladestykker i er det jo bare at prøve at smide nogen i. De har nu en meget intens chokoladesmag allerede og jeg kan også være i tvivl om det påvirker konsistensen eller om de falder til bunds. Men man kan jo også bare prøve det med noget af dejen.

De er ekstra gode med jordbærtoppingen:-p

Mvh
Anne-Marie Andersen

http://www.opskriftsamleren.dk/opskriftsamleren/160/Chokolademuffins

Anonym sagde ...

Er lige godt i gang med denne - pludselig kan jeg konstatere at der ikke er angivet hvor meget MEL der skal bruges... Er der nogen som kan gi' et kvalificeret bud? Pft Annet

Anonym sagde ...

Du skal prøve at bage "A'la mcd muffins", opskriften finder du på kagestorchen.DK :-)