onsdag den 11. februar 2009

Cannelloni in bianco con funghi..


Inspireret af Newyorkerbyheart har vi fået denne lækre pastaret til aftensmad idag.
Det er pastarør(cannelloni) fyldt med ost og svampe, rigtig lækkert især hvis man lige som os er vilde med ost og så indeholder den ikke kød.
Til pastaen fik vi en salat af julesalat, agurk, cherrytomater, majs, gulerødder og pinjekerner.
Cannelloni in bianco con funghi
10 tørrede cannelloni pastarør
2 fed hvidløg
1 bundt hakket persillet
500 g svampe- jeg brugte alm champignon og mark chamoignon
½ dl olivenolie
salt, peber, oregano, muskatnød
50 g smør
50 g mel
5 dl mælk
200 g philidelphia flødeost naturel
100 g friskrevet parmesan ost
Rens og hak svampene.
Pil hvidløg og hak det fint. Svits hvidløg og persille i olivenolie.
Tilsæt svampene og sauter i ca 10 min ved god varme. krydr med salt, peber og en smule oregano.
Imens laves saucen. Smelt smørret og pisk melet i lidt af gangen. Tilsæt mælken og pisk undr omrøring. Kog igennem under omrøring og smag til med salt, peber og friskrevet muskatnød.
Hæld champignonerne over flødeosten og halvdelen af parmesanen og rør godt rundt.
Hæld halvdelen af bechamelsaucen i et ildfast fad.
Fyld pastarørene med svampeblandingen. Dette gøres nemmest ved at fylde i en plasticpose, klippe hul i hjørnet og presse det ind i røret, ligesom en sprøjtepose.
Lig dem i fadet, hældt resten af saucen over og drys med ost.
Bages ca 25 min ved 175 grader varmluft.
Patarørrene kan sagtens fyldes med andre ting, fx kødsauce, og det skal helt klart prøves. Cannellonien har jeg købt i Sallings supermarked, det eneste sted jeg har fundet dem..

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hold da det ser lækkert ud.. her var aftensmaden en rugbrød med ost :-(

MissMuffin sagde ...

Det var det også!
En ostemad er nu heller ikke tosset, men ville nok ikke bytte:)

Anonym sagde ...

Uhm det ser lækkert ud. Desværre er det ikke noget for min mand med så meget ost

MissMuffin sagde ...

Der er meget ost deri, så det skal man kunne li for at det er noget ved:)

Madame sagde ...

Det lyder bare SÅ lækkert!

MissMuffin sagde ...

Det er heller ikke sidste gang vi får det:)

Irene sagde ...

Opskriften er printet, den lyder så lækker at jeg SKAL prøve den. Specielt det at der ikke er kød i.
Det med pastarør som er svære at få, så plejer jeg at bruge friske pasta plader som jeg så selv ruller omkring fyldet, nemt og enkelt...

MissMuffin sagde ...

Vi prøver også at undvære kødet engang imellem og i den ret savnes det slet ikke.
Jeg havde også overvejet det med selv at rulle, men elsker når jeg kan få den "ægte" vare- madnørd er man vel lidt:)