torsdag den 23. august 2012

Olivia

t
Mød Olivia; vores nye hus!
Lige siden jeg flyttede til Nørresundby for 5 år siden har jeg haft et godt øje til Olivia, som vi ofte har passeret på vores gåture med Emma.
For ikke ret længe siden kom Olivia så til salg og så måtte vi jo lige ind og lure på mæglers hjemmeside. Og Olivia var lige så fin indvendig, som jeg havde regnet med. Rigtig fin og med en lille, overskuelig have. Nok ser hun måske lidt trist ud ved første øjekast, men det er virkeligt et fint lille hus, hvor der er kræset for detaljerne, både udvendigt og indvendigt.

Derefter gik den vilde "jagt" med fremvisninger, bankmøder, forhandling og advokater. Puuh, det er en stressende omgang må jeg sige!
Nu er jeg ikke så erfaren ud i sån noget med tilstandsrapporter, lånetyper, krydslivsforsikringer, ejerskifteforsikringer, testamenter, købskontrakter osv, så min hjerne har godt nok været på overarbejde. Nu er det hele så småt ved at falde på plads, så 1. november 2012 overtager vi Olivia.

Olivia er et rigtigt lille dukkehus. De fleste er ikke i tvivl om, at det er et "Sabina-hus". Huset er ikke så stort, men der er fin plads til Kristian og mig de næste mange år og så ligger det i et område, som vi i forvejen trives ret godt med at bo i. Vi kan stå i vores indkørsel nu og kigge ned på huset:)  Det er lyst, hyggeligt og så er der virkeligt kræset for detaljerne. Af hensyn til sælger viser jeg ikke lige flere billeder i denne omgang, de skal nok komme. Men der er mange fine detaljer som det lille serveringshul i køkkenet, klinker på køkkenbordet, afrundede dørkarme og en entre, der nu er lukket helt af og fungere som ekstra soveplads- som sælger har døbt "Høkassen":)
Nå må der gerne blive 1.november!

33 kommentarer:

Louise sagde ...

Stort tillykke med jeres nye hus, det ser bare rigtig hyggeligt og fint ud. ja det er en stor papir halløj man skal igang med når man køber. ha en dejlig dag og endnu engang tillykke og tiden skal nok gå stærkt....

MissMuffin sagde ...

Tak Louise!
Ja, der er mange papirer at holde styr på og mange store beslutninger der skal tages..

Unknown sagde ...

Tilykke med Olivia :-) ja ingen tvivl om det er et rigtig Sabina hus..
Bliver spændene at få det at se ..

heidi sagde ...

Hvor ser det fint ud! Til lykke med det :-)

MissMuffin sagde ...

Tak Mor:) Det er nemlig lige et Sabina-hus..

heidi, tak!:)

Pernille sagde ...

Tillykke! Hvor er hun fin :) Glæder os til at se og hører mere!

frk. sveske sagde ...

Stort tillykke med jeres Sabina-hus. Ingen tvivl om, at det er din stil ;-)
- frk. sveske

Anonym sagde ...

Det er helt eventyrligt fint, og et rigtigt Miss Muffin hus! :) Stort tillykke med det, glæder mig til at se mere. :)
Mvh. Helle

Birthe sagde ...

Tillykke med hus ejer titlen :-) det ser rigtig fint ud , dejligt for jer og Emma .

Camilla sagde ...

Endnu en gang STORT tillykke med søde Olivia :o) Jeg glæder mig meget til at se huset en dag! Dog er jeg ret jaloux over, at I nu har købt jeres drømmehus - jeg vil også købe et drømmehus :o)

MissMuffin sagde ...

Pernille der skal nok komme meget mere efter 1. november:)

frk. sveske, det er virkeligt min stil, men Kristian har overgivet sig fordi der er caport og fordi han må vælge et nyt fjernsyn, haha..

Helle, det er et MissMuffin-hus fyldt med krummelurer, så det bliver ikke bedre:)

Tak Moster, vi glæder os også til at få lidt mere plads og lidt mere privatliv..

MissMuffin sagde ...

Camilla, tak- og endnu en gang tak for at du gad svare på alle mine milliarder spørgsmål. Og så lige midt i, at I ikke kan komme af med jeres hus og drømmehuset røg! ØV! Der er et dejligt hus til salg nede på Holger Trydes vej. Kan I ikke lige købe det, for så er I stadig dejligt tæt på:)

Agnethe - about a girl sagde ...

Tillykke med det fine fine hus! Det er bare en perle og lige dig kan jeg da se :D
Ihh jeg er grøn af misundelse ;) Glæder mig til at se, hvad du kan lave af ting og sager i dit nye hus :D

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

Stort tillykke. Det ser skønt ud, jeg glæder mig til at se meget mere. Uhh, jeg er selv på vej til Samsø idag for at kigge på dukkehuse til mig selv:-)

Julie Søndergaard sagde ...

Eeeej Heldige dig!

Ser skønt ud. Bare det var mig der skulle flytte i sådan et lille lækkert hus!

Kh

Pia sagde ...

Det er vel nok et smukt, lille og ikke mindst idyllisk hus - jeg forstår virkelig godt, at du er helt forelsket i det. Det ville jeg i hvert fald også være.

Glæder mig til at se nogle flere billeder.

MissMuffin sagde ...

Agnethe, nu lyder du som ejendomsmægleren, haha. Hans første ord var netop at "det var en helt unik perle":) Køkkenet er ikke kæmpe, men der er fint med plads til udfoldelse- og nu får jeg jo min egen have også!

Tante Sød, tak!
Spændende med Samsø- det er ret modigt at flytte til en ø, men samtidig ret spændende!

Julie, jeg føler mig også heldig! Din tid skal også nok komme:)

Pia, det er ret idyllisk. Sælger har virkeligt forstået at instandsætte og indrette huset og haven. Jeg elsker gamle huse med masser af sjæl:)

Maria sagde ...

WOwsa stort tillykke med Olivia! Det blir spændende - TILLYKKE!

Irene sagde ...

Tillykke Sabrine, sikke et skønt lille hus :-)

Malene uden R sagde ...

Tillykke med jeres huskøb. Vi har aldrig fortrudt at vi købte vores hus og er sikker på I heller ikke kommer til det - det virker jo som et meget velovervejet køb :)
Og en fin have som Emma kan have for sig selv - hvad mere kan man da ønske sig :)

Kathrine sagde ...

Tillykke med jeres nye hus, hvor er det bare fint :-)

Maj sagde ...

Stort Tillykke med købet - sikke dog et yndigt hus!
Der står jo SÅ meget Miss Muffin/Sabina over alt på det, kan godt forstå at du glæder dig til at kunne flytte ind! I er soulmates ;)

- Maj :D

MissMuffin sagde ...

Maria, tak! Det bliver super spændende!

Irene, tak!

Malene, tak! Det bliver dejligt med lidt mere plads og egen have, så vi glæder os rigtig meget:)Det er gået stærkt med huset, kun 3 uger, men det er som det skal være..

Trine, tak:)

Maj, vi er nemlig soulmates. Olivia bliver det perfekte "første hus" i mit liv:)

Anne sagde ...

Stort tillykke med huset! :)
Hvor ser Olivia virkelig bare fin og yndig ud og dejligt med egen have :)

Nu må der vist gerne blive d. 1 november for jer :)

Piskeriset sagde ...

Nej hvor herligt! Stort tillykke med huset - det er så dejligt at flytte i egen 'rede'. Håber I bliver rigtig glade for det :-)

Mademoiselle Belle Soie sagde ...

Ihh, hvor er det et sødt hus, ser ud til at passe til dig perfekt :-)
Jeg glæder mig til at se flere billeder - og stort tillykke med det! :-)

Mvh Mette

MissMuffin sagde ...

Anne, hun er rigtig fin og yndig:) Føler mig hvertfald rigtig heldig med, at kunne flytte ind i så fint og nyt et hus første gang jeg bliver husejer:)

Piskeris, det håber vi også:) Det bliver skønt med ro og egen have:)

Mette, det tror jeg bestemt også, at det gør:)Der kommer flere billeder når vi overtager det til november:)

Kirsten sagde ...

Tillykke med hus købet ;-) så sødt og fint et hus ;-))

Hald sagde ...

Stort tillykke! Det er SKØNT at få fingrene i eget hus og kunne udfolde sine kreative idéer.... og nu bliver er vel også plads til en stor køkkenhave til dine udfoldelser i køkkenet :0)

Hald sagde ...

Stort tillykke! Det er SKØNT at få fingrene i eget hus og kunne udfolde sine kreative idéer.... og nu bliver er vel også plads til en stor køkkenhave til dine udfoldelser i køkkenet :0)

MissMuffin sagde ...

Tak Kirsten:)

Hald, problemet er bare lidt, at jeg ikke har særligt grønne fingre! Jeg vil gerne, men jeg er ikke særligt god til det. Så jeg tror kun, at det bliver til et vægdrivhus, et enkelt højbed og så et blomsterbed. Det er vidst rigeligt for mig at holde gang i!

Astrid sagde ...

Tillykke med huskøbet :) Sikke et lækkert og kan fornemme stemningsfyldt hus! Glæder mig til at se billeder, når I engang er flyttet ind :)

MissMuffin sagde ...

Astrid, det ser ikke ud af meget udefra, men det er meget hyggeligt og meget pænt indeni, så vi glæder os:)