søndag den 11. januar 2009

Sen morgen....

Jeg har sovet helt til kl 9! Kristian må være stolt:)
Når vi nu først kom så sent op, synes jeg det kunne være lækkert med pandekager til morgenmad, så det har vi fået. Mine med blåbær og Kristian uden..
Bruger denne opskrift, den giver lækre svampede pandekager, nok ca 20 stk...

Tykke Morgenmadspandekager..

2 æg

2 spsk rørsukker

3 dl mælk

½ dl fløde

5 dl mel

ca 2 tsk vaniljesukker

2 tsk bagepulver

½ tsk salt

2 spsk smeltet smør.

Pisk sukker og æg sammen med en håndmixer.
Tilsæt mælk og fløde.
Pisk resten af ingredienserne i, smørret til sidst...
Lad dejen hvile ca 20 min på køl.
Steges i smør, ca 3 af gangen.

Til mine pandekager blev blåbærrene tilsat lige inden jeg begyndte at stege.
Ovenpå er der jordbær-salsa: hakkede jordbær, akaciehonning og koncentreret hyldeblomstsaft. Uhm...

Idag skal vi videre med at hænge ting op, vi kunne ikke nå det hele igår.
Det nye spisebord kommer også, så det skal der vidst også gøres plads til...
Heldigvis er der stadig masser af søndag at ta af, så vi når nok det hele...

2 kommentarer:

Irene sagde ...

Uhmmmmm....Hvor ser det lækkert ud, jeg vil da også spise morgenmad hos jer :-)
God søndag MissMuffin

MissMuffin sagde ...

Du skulle da være velkommen Mrs Cakeaholic:)