onsdag den 9. december 2009

En samling jul...

Igår fandt vi juleske'erne frem.
Kristian har arvet 26 juleskeer fra Holmegaard efter sin mor og der er juleske'er fra 80'erne, 90'erne og fra de seneste par år. Der er også nogle enkelte fra 70'erne....
Fra venstre ses den pæneste ske i samlingen fra 1972, den lidt mindre ske er den ældste og fra 1943, i midten er "min ske" fra 1987, derefter "Kristians" ske fra 1975 og til sidst ske'en fra sidste år..
Det er en sjov samling, som jeg egentligt gerne vil føre videre, men sån en ske koster omkring 800 kr og det står der altså ikke lige på mit budget til en enkelt ske i den prisklasse:)

Nu er "vores" skeer hvertfald fundet frem så de kan benyttes næste gang vi skal have risengrød...

Idag har jeg kort dag i skolen og når jeg har fri, bliver jeg hentet af en kammerat.
Vi skal ind og spise lidt frokost, shoppe et par julegaver og ellers bar jule-hygge lidt:)

6 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

De er så smukke de skeer.. dem skal du værne om..
Knuser

[Spitzenklasse] sagde ...

Hvor er de fine. Især den med skyen.

Det er en fin samling.

Lone sagde ...

Hvor er de smukke jeres arvesølv.
Det er dejligt at høre, at I værdsætter dem - og bruger dem, så de ikke ligger hengemt i en skuffe.
De er jo perfekte til dine skønne desserter :)

Rigtig god bytur til dig :)

Vibeke sagde ...

Sikke en skøn samling, pas godt på dem!
Knus
Vibeke

Grith sagde ...

De er simplehen fantastiske.

Pas god på dem.

Det er altid specielt at have sådan nogle ting.

Knus Griht

MissMuffin sagde ...

Mette Lykke, dem passer jeg også godt på, jeg synes det er en sjov samling og de betyder meget for Kristian...

Mette, der er rigtig mange fine imellem, men skyen er også en af mine favoritter..

Lone, de vil nok kun blive brugt her i julen med deres julemotiver, men det er også en hyggelig tradition:)

Vibeke, det kan du tro vi vil gøre. Jeg håber på at kunne finde de manglende årstal engang.

Grith, jeg kendte ikke til dem før vi fik dem her i foråret, men jeg synes også de er sjove. Også fordi de fleste af skeerne er foræret til Kristians mor af en beundre, der aldrig fik vundet hendes hjerte:)