onsdag den 29. juni 2011

Helt ude på landet..

Barselsbesøget blev aflyst, for den lille familie trængte til lidt ro.
Lidt øv, for jeg havde jo bagt kager og jeg havde også sat mig ud i bilen, men så kørte jeg alligevel hjem til Dianna.
I stedet tog vi på landet.
Helt derude, hvor kragerne vender og der altid lugter lidt af gylle.
Diannas forældre har den skønneste gård midt i ingenting, med heste, hunde, kattekillinger og høns på størrelse med en lille struds (ja, de var altså ret store:)).
Vi gik tur i skoven, spiste kager, gravede kartofler op og så fik jeg også lige lidt æg med hjem fra "strudserne".
Det gjorde godt at komme lidt på landet, med roen, luften, duften og stilheden.
Jeg savner at bo på bøh-landet, men lige nu er bylivet bar det der passer bedst med job og økonomi.
Imorgen vil jeg servere nye kartofler for madklubben og de næste dage spise masser af æggemadder. Uhm..

4 kommentarer:

Sofie Maria sagde ...

Det er tit de spontane ting der er allermest hyggelige! Lyder ihvertfald som en skøn dag på landet - og lækkert med æg lige fr gården :)

Anna Banana Butterhair sagde ...

Det lyder bestemt heller ikke dårligt med en tur på landet.

Apropos, er du så tilfældigvis stødt på en lækker gårdbutik eller lignende i nærheden af Aalborg/Nørresundby som du kan anbefale og som evt. har pluk-selv-jordbær?

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Orh jeg elsker landet. Er også selv opvokset på landet og har boet der hele mit liv indtil jeg flyttede hjemmefra. Er Du vimmer jeg glæder mig til jeg er færdiguddannet og kan få mig en lille gård med hest, høns og en urtehave. ;-)

MissMuffin sagde ...

Sofie Maria, det er det nemmeligt!
Jeg elsker sån noget med friske æg og nyopgravede kartofler- det er rent Morten Korch:)

Anna, den eneste jeg lige kender er den i Rærup.
Den ligger ved mortorvejsafkørslen mod Hals.
De har ikke pluk selv, men sælger hver dag jordbær, kartofler mv. af egen avl, men der er kød og færdigretter i selve butikken.
Jeg sværger til pluk-selv i Vasen i Frederikshavn, men der er lidt langt at køre hvis man ikke lige skal andet oss:)

Kristine, sån har jeg det også, men ham jeg bor med er desværre mere et by-menneske, så jeg tror bar at det bliver et hus i udkanten af Aalborg Nørresundby- men der skal være plads til høns!