onsdag den 23. april 2014

Chocolate Chip Cookies


Chokoladecookies og iskold mælk- helt sikkert en af mine livretter:)


Jeg har efterhånden prøvet mange opskrifter på cookies, men her har jeg vidst fundet den bedste:) De her Chocolate Chip Cookies adskiller sig ved at være "langtidshævede", der eftersigende skulle give dem den der mere seje og chewy struktur. De skal min. have 24 timer på køl, så de er ikke hurtige at lave som de fleste andre cookies.
Opskriften har jeg fundet hos smukke Emily.
Nu glemte jeg selvfølgeligt at drysse med havsalat, men det er jeg sikker på kun vil gøre dem endnu bedre. Jeg lavede kun halv portion og alligevel fik jeg over 20 cookies. Måske mine så bare ikke var helt så store som Emilys? Rigtigt gode er de hvertfald og mine gæster virkede også meget begejstrede:)

Chocolate Chip Cookies (20-25 stk.))
140 g. blødt smør
140 g. farin
120 g. sukker
1 æg
1 spsk. vaniljeekstrakt
240 g. mel
3/4 tsk. bagepulver
3/4 tsk. natron
275 g. chokolade
havsalt til drys

Pisk smør, farin og sukker godt sammen.
Pisk ægget i og herefter vaniljeekstrakt.
Bland mel med bagepulver og natron. Pisk det i. Pisk kun til at dejen er netop ensartet.
Hak chokoladen groft og vend den i dejen. Jeg tog en engangshandske på og æltede den ind, da jeg synes det var nemmest.
Dæk skålen med husholdningsfilm og sæt dem på køl. Lad dejen hvilke min. 24 timer.
Tag dejen ud af køleskabet og form den til 12 små kugler. Sæt dem på en bageplade med meget mellemrum imellem, da de vil flyde en del ud under bagningen. Drys hver kugle med lidt havsalt. De er længe om at flade ud, men bare rolig, det skal de nok gøre:)
Bag dem ved 175 grader i 15-20 min.
Lad dem køle helt af på en bagerist.

2 kommentarer:

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

De ser sørme osse gode ud - dem får jeg lyst til at prøve. Det lyder godt mok som meget chokolade i forhold til resten....

MissMuffin sagde ...

Tante Sød, de er VILDT gode! De holder sig rigtigt godt i en kagedåse i forhold til mange andre jeg har bagt. Ja, det lyder som rigtigt meget chokolade og det kræver også lidt at få det i dejen, men det giver et virkeligt godt resultat, så skær endeligt ikke ned på chokoladen :)Man kan da ikke få for meget chokolade, kan man?