torsdag den 5. december 2013

Adventskrans 2013

Hermed adventskransen til denne jul.
Det var så tæt på, at jeg bare havde valgt den neme løsning og havde købt en stor, flot koglekrans og 4 lys, men det blev måske lidt for kedeligt og enkelt til vores store spisebord.
Så jeg gravede en hammel randform frem, købte 2 buketter blomster og gik ellers på rov i haven efter grønt. Den er blevet fin, men jeg er ikke helt tilfreds. Jeg kan bare ikke regne ud hvorfor:)
Føler du dig inspireret, så kommer der her en opskrift.

Adventsdekoration 2013
1 gammel randform
4 adventslys på spyd
½ blok oasis
1 bdt. roser
1 bdt. nelliker
Hvidt mos
Lærkekogler
Efeu
Buksbom

Start med at skære oasisen i passende stykker og pres den randformen og lad det suge så meget vand det kan. Hæld herefter overskydende vand fra.
Beklæd hele overfladen med mos og placer lysene som ønsket.
Klip blomsterne af så der er ca. 3 cm. stilk og fordel omkring i dekorationen- husk også indersiden!
Pynt herefter med små kviste buskbom, efeu og små grene med lærkekogler.
Vand herefter dekorationen 1-2 gange om ugen.

6 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Den er da rigtig flot! Du er slet ik' så ringe endda til det der :-)
Super ide, at bruge en randform.

Måske mangler den lidt jul, efter min smag, men smag og behag er jo forskelligt.

www.louiogbearnaisen.dk sagde ...

For dælen den er pæn :) Det eneste jeg vil savne op til jul er lidt sølv, men jeg er også en sølv-tøs ;) Jeg har endnu ikke nået advendtskransen og kender jeg mig selv ret, så bliver den nok i tankerne... Krea'en er overskygget af studie.

Agnethe - about a girl sagde ...

Den er da super smuk og langt finere end noget jeg kunne kreere ;-)

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Den er så smuuuuk !!!

MissMuffin sagde ...

Kirsten, jeg plejer at købe sådan en oasiskrans i en plasticring, men den kunne jeg ikke få nogen steder i år og så måtte jeg selv finde på noget :)
Nej, den er ikke så julet, men traditionel jul passer bare heller ikke så godt ind herhjemme..

Louise, koglerne skulle også have haft noget sølvglimmer, men jeg har ikke kunne finde det og har ikke lige fået købt noget nyt..
Jeg har heller ikke nået mere end det her, men måske der sker lidt her i weekenden, nu må vi se..

Agnethe, den er rigtig nem at lave, så det kan du altså sagtens:)

Kristine, taak :)

hulebo sagde ...

Neeeej hvor er den flot!! Den vil jeg prøve at lave til næste jul :-). Juleknus fra Hulemor