lørdag den 27. juni 2009

Hyldeblomstpandekager med frugt og honning..

Så er vores 1.feriedag sammen startet og det skal selvfølgeligt nydes med god morgenmad og hygge. Så jeg fandt lige på en omgang hyldeblomstpandekager og fandt lidt frugt..
Målene er ca. mål og der bliver 12 stk. svampede pandekager..
Hyldeblomstsaften giver lidt sødme til pandekager uden dog at være særligt gennemtrængende..

Hyldeblomstpandekager:

1 æg
1 spsk rørsukker
1 dl fløde
2 dl mælk
1/4 dl koncentreret hyldeblomstsaft
1 tsk natron
½ stang vanilje
4½- 5 dl hvedemel
2 spsk smeltet smør

Akaciehonning
Frugt(vi fik jordbær, vindruer og banan)

Pisk ægget sammen med sukker.
Pisk mælk, fløde og hyldeblomstsaft i.
Pisk mel, natron og kornene fra vaniljestangen i.
Tilsæt den smeltede smør.
Dejen skal være tyk og klistret, men ikke mere end den flyder lidt ud på panden. Er den for tyk, så tilsæt lidt mere mælk.
Steg pandekagerne i en smule smør, 3 af gangen.
Serveres med honning og frugt.

7 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

God idé med hyldeblomstsaften - de ser virkelig lækre ud! Ind imellem, når jeg rigtig skal forkæle gemalen, laver jeg også små amerikanske pandekager til gemalen - de dage er man virkelig i høj kurs ;-)

MissMuffin sagde ...

De blev også rigig lækre:)
Når vi har ferie/lang weekend osv. gider vi ikke den sædvanlige kedelige morgenmad og bagerbrød er jo dyrt, så laver jeg tit pandekager en af dagene..

Anonym sagde ...

UHMMMMMM siger jeg bare :-)

MissMuffin sagde ...

Det var heller ikke tosset:)

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Madame sagde ...

Det ser utroligt lækkert ud, jeg har aldrig smagt hyldeblomstpandekager - men det var måske også en mulighed som gæstedessert? Bare synet er jo fantastisk :O)

MissMuffin sagde ...

Har jeg heller ikke, det var en pludselig indskydelse fordi der stod en kedelig rest saft i køleskabet:)
Hvis du valgte at servere det som gæstedessert ville jeg lave en alm, tynd pandekagedej og erstatte noget af væsken med hyldeblomst. Med vaniljeis og frugt kunne det være rigtig lækkert!