søndag den 17. maj 2009

Kolonihaven...

Sådan her ser det lille hus ud indeni..
Huset er er med det lille redskabskur/das 30 m2.
Til den højre side er der et lille køkken med 2 små skabe og en håndvask. Der er ikke ført vand ind i huset, men der er i haven, så det er ikke noget større problem og vi vil nok med tiden få det lagt ind..
Skabslågerne er ikke særligt pæne, så de skal hvertfald males- jeg kunne godt tænke mig af tage dem af og få et blomstret forhæng, men det er vi jo 2 om at bestemme:)
Der står også et lille græsgrønt gaskøleskab, men det kan vidst ikke rigtigt betale sig at ha kørende! Så en god elektriker-ven vil komme og kigge på om det er til at ligge strøm ind så vi kunne få et lille køleskab derude og måske en lille læselampe...

Selve haven er faktisk på 509 m2, så den er ret stor!
Der er 2 æbletræer, 1 pæretræ der efter sigende dog ikke giver nogen frugt og et kirsebærtræ..
Kirsebærtræet skal dog beskæres kraftigt til efteråret, får det står temmeligt meget i vejen, idet det står lige midt i indgangen.
Der er også rabarber, men de er allerede gået i blomst, de ser ellers fine ud.
Et lille bed har der engang været bagerst i haven og der står et par forkølede jordbærplanter mellem ukrudtet. Det skal laves igen og jeg vil have lidt jordbær og krydderurter hvis det er til at nå...
De øvrige bede er dækket af træflis og der står et par krukker med blomster. Lidt blomster skal vi ha, men ikke mange, for vi har primært købt haven for at kunne nyde udelivet og dase. Lidt lavendler til at pynte og dufte synes jeg der skal til og måske der sniger sig lidt mere ind..

Bag huset er der en lille terasse. Der ligger flere fliser bagerst i haven, så den kan sagtens gøres større, så vi kan fylde den med havemøbler og grill. Bagerst i haven står et par kæmpe store blå/lilla syrener og pynter, de skal hvertfald ikke klippes ned!

Huset hedder oprindeligt "Hyttefadet", men det gider vi altså ikke, det lyder som en fiskerhytte:) Så vi skal have det omdøbt. Huset i Hou stemmer på "Bella Vista"...

11 kommentarer:

Linda sagde ...

Hvor ser og lyder det bare dejligt!

Anette sagde ...

Det ser skønt ud ;) Dejligt at kunne se frem til glæden ved at sætte sit eget præg på hus og have. Tillykke med det.

Annette sagde ...

Hej, jeg har fulgt dig i nogen tid og synes det er herligt når jeg hører nyt fra "hjemmefra" Aalborg/Nørresundby (jeg bor i udlandet) og jeg vil bare sige tillykke med huset, det ser rigtig dejligt ud. Hilsen Annette

MissMuffin sagde ...

Linda: Jeg håber hvertfald også vi får en masse glæde af det:)

Anette: Ja, hvem ved, måske det ender med jeg får grønne fingre:)

Annette: Velkommen til:)
Nørresundby er også en dejlig by, jeg er glad for at bo "på den forkerte side af broen":)

Anonym sagde ...

Stort tillykke med havehuset
Vi håber at i får rigtig mange
hygge stunder der ude
glæder os til at se det

MissMuffin sagde ...

Det håber vi også, det vil hvertfald blive skønt at kunne komme lidt væk:)
Så snart vi har overtaget det og lige er kommet på plads holder vi housewarmning:)

Anonym sagde ...

Tillykke med det lille søde røde hus.. Hilsen Mor..

MissMuffin sagde ...

Tak Mø:)

Mette Lykke sagde ...

Hvor er det sødt og hyggeligt, og jeg er helt sikker på at, når du får sat dit personlige præg på hus og have bliver der helt perfekt..
Og Emma vil sikkert nyde at ligge ude og slikke solskin.

Hanne K's verden sagde ...

Det ser skønt ud. I må være helt vildt glade. Spændende hvad haven kommer til at byde på de næste måneder.
Kh Hanne

MissMuffin sagde ...

Mette: Jeg glæder mig også til at gå og hygge derude:)
Emma bliver så glad for det, hun savner helt sikkert en have til solbadning og til at vogte over..

Hanne: Igår da vi var ude at skrive under kunne jeg rigtig mærke at jeg glæder mig.
Hele fredagen regner jeg med at Emma og mig vil tilbringe derude...