lørdag den 23. maj 2009

Godmorgen solskin...

Solen skinner svagt gennem skyerne her til morgen, og der krydses fingre for at vejret holder tørt, så alle de mange karnevalsdeltagere får en festlig dag i solskin..
De første er begyndt at røre på sig, der hentes rundstykker hos bageren inden man mødes og starter dagen med morgenmad og morgensprut. Puha..
Jeg orker ikke karneval, det alt for stort og overskueligt for mig, men jeg overvejer om jeg skal tage ind bare for at se optoget og de fantasifulde udklædninger...
Der overvejes også om jeg skal være hjemme idag, eller om jeg skal i kolonihaven. Kristian har en masse hjemmearbejde og kan heller ikke komme med idag, og så er det ikke så meget ved at tage derud, for jeg kan ikke begynde at lave en masse om uden vi har aftalt det..
Herhjemme trænger også til en overhaling, vasketøjskurven er fuld og jeg har lyst til at få bagt lidt til ugens madpakke...
Men måske Emma og mig bare lige skal runde huset en tur.. For så kan hun få en lille gåtur derude...

8 kommentarer:

Lone sagde ...

Er der karneval i denne weekend?
Det har jeg slet ikke hørt om...

Jeg er meget glad for linket til sommerfuglehuset :-)
Du skal skynde dig at plante en sommerfuglebusk i jeres dejlige kolonihave, så du får fornøjelse af den allerede i år.

God dag til dig MissMuffin :-)

MissMuffin sagde ...

Hej Lone...
Ja, Danmarks største endda:) Året tema er "La Dolce Vita"..

Jeg synes også det er lidt sjovt, det sommerfuglehus- om det virker ved jeg virkeligt ikke, men tanken kan jeg godt li:)
Jeg tror også vi skal have jagtet en sommerfuglebusk snarest, jeg elsker sommerfugle!

God lørdag til dig Lone..

Pernille på 1. sagde ...

Godmorgen

Ja jeg krydser også fingre for at vejret det holder, der er en stor koncert her i Odense i dag, jeg ved nu ikke om jeg tager derud, det må dagen vise

Kan du have en god dag derhjemme, eller måske får dig og Emma rundet huset.

Knus

MissMuffin sagde ...

Jeg håber hvertfald på solskin:)
Glæder mig til at se dine hjemmelavede lys:)

Ha en god dag:)

Madame sagde ...

Jeg vidste heller ikke,der er karneval allerede, men det er måske kun oppe hos jer ...
Jeg kan huske, at jeg har været med til et par stykker i København som tilskuer, det var ret vildt og meget vådt :o)
Ha' en dejlig dag med både pligter og sjov!

MissMuffin sagde ...

Aalborgs karneval er vidst det første og det største.
I søndags var der børnekarneval, igår var de professionelle og optræde og idag gåes der parade gennem hele Aalborg, for så at ende i kildeparken hvor der optrædes, festes og drikkes til den store guldmedalje...

Jeg bor på en af de gader, hvor folk kommer forbi inden de samles på Nørresundby Torv og går videre over broen til Aalborg, så vi har allerede siddet i vinduet og set en masse flotte og fantasifulde udklædninger..
Hulemænd, østrigere med et anormt rullende anlæg forklædt som øltønde. sømænd med sejl på indkøbsvognen og smukke feer i tyl og glimmer..

Det gule hus sagde ...

Uhh ville bare lige sige tillykke med kollonihaven - det ser så hyggeligt og fint ud

MissMuffin sagde ...

Tusind Tak:)
Det er også bare helt perfekt:)