fredag den 22. maj 2009

Endnu en fridag:)

Sikke der har regnet i nat her i Nørresundby..
Da vi gik i seng igår stod det ned i stænger og der buldrede og bragede...
Nu her kl. 8 er vejret ikke meget bedre, der regner stadig udenfor og alt er vådt og klamt- gummistøvlerne skal hvertfald hives frem idag!..
Igår var jeg ude og "redde" halvdelen af havens tulipaner, jeg er sikker på de havde bedre af at komme ind i tørvejret hos mig, og de få jeg efterlod ser heller ikke for godt ud...
Jeg er vild med den hvide tulipan, med de skrappe pink kanter...
Nu skal jeg have lidt morgenmad og tulre mig færdig, og så kører jeg en tur ud i kolonihaven og begynder på rengøringen, for der trænger efter det har stået en hel vinter og måske lidt mere siden det sidst er gjort rent..

5 kommentarer:

Madame sagde ...

Uha, så fik I uvejret i nat oppe hos jer - til gengæld kom det ikke her i Nordsjælland, som de havde lovet :-)
Du er heldig at have fri i dag - det har jeg også, det er bare så skønt.
Ha' en dejlig dag i kolonihaven!

MissMuffin sagde ...

Ja desværre!
Fridage er bare det bedste, og 4 lige i rap er bare heller ikke tosset- det har jeg også i næste uge:)
God dag til dig Madame..

Mette Lykke sagde ...

Du kan plukke tulipanerne med god samvittighed.. Hovederne skal nemlig plukkes af inden de afblomstre, så løgene kan udvikle sig til næste år..Er det ikke en herlig ting.

Hanne K's verden sagde ...

Her i Midtjylland fik vi en voldsom torden/regnbyge. Helt vildt, men det stod kun på et kvarters tid. Lidt hyggeligt, når man sidder indenfor og kigger ud:o)
Ha' en dejlig dag i kolonihaven.
Kh Hanne

MissMuffin sagde ...

Mette, det var da et godt fif. Måske jeg skulle være venlig og plukke resten så:)

Hanne, her regnede der faktisk det meste af natten!
Jeg kan godt li tordenvejr, så jeg synes faktisk også det var lidt hyggeligt...