lørdag den 23. maj 2009

Havemennesker?..

Kristian kørte surt i sit hjemmearbejde, så vi smurte madpakker og tog i kolonihaven for at lave lidt..
Og da Kristian først kom igang var han nærmest umulig at stoppe- jeg tror han blev helt høj af at få lavet noget:)
Trappen der stod var noget værre skidt, men den fik han lavet om og der blev lagt et par fliser langs muren. Det blev super fint!
Imens pløjede jeg mig igennem det der engang var et bed, og fik det i nogenlunde stand. Vi skal have hentet lidt mere jord og komme deri. De par jordbærplanter der havde overlevet ukrudtet blev omplantet, og jeg fik et par rækker- nu må vi se om de overlever min behandling:)
Desværre fik jeg gjort en masse bænkebiddere hjemløse, jeg fik helt dårlig samvittighed, haha..


Her ser i husets ekstra køleskab! Den smukke mælkejunge var gravet ned ved siden af indgangen og bruges åbenbart som køleskab når man nu ikke lige har et- det har vi heldigvis. For at ligge fliserne skulle vi have den op og det var nær aldrig lykkes os. Puha, vi fik sved på panden! Men op kom den, og nu diskuteres det om den skal være blomsterkumme eller hemmlig ølgrav:)

7 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Gad vide hvad Kristian syntes..
God aften til havefolket.

Anette sagde ...

Hvor er det en flot mælkejunge. Ja den kunne være flot med blomster i ;) God lørdag aften.

Anonym sagde ...

Det lyder til at i har haft en dejlig dag - og Kristian HANDYMAND.. ;.)))))))) TI HI ...

Sifka sagde ...

Det var da smart, at bruge en mælkejunge som kølemulighed! Der har været meget opfindsomhed til før i tiden. God lørdag aften:)

MissMuffin sagde ...

Mette, den er vidst ikke så svær at gennemskue vel, haha:)

Anette: Den er nemlig bare super flot, jeg synes også det synd at grave den ned!

Vi har bare haft en super dag- I ville blive overrasket over at se hvor handy han faktisk er:)

Sifka, alle dem der kun har en nyttehave og intet hus har sån en gravet ned så man kan invitere naboen på kolde øller:)

Irene sagde ...

Dejligt billede af de små snegle-basser....Og jeg har også mælkejunger i min have, jeg planter dem hvert år med "tyroler pedagonier", de bliver kæmpe store, hænger ned over kanten og blomster konstant lige intil frosten.

MissMuffin sagde ...

Vi har en milliard snegle derude, og da jeg gravede bed igår tyder noget på at vi også har en sneglekirkegård:)
Jeg har samlet alle de tomme sneglehuse jeg fandt, og det var ret mange..

Måske jeg også skulle overveje at plante den med sån nogle, det lyder bare rigtig fint!