tirsdag den 3. november 2009

Lidt selvforkælelse:)

Min ynglings-kage nr. 1: Berlinere! Friturestegte, sukkerdyppede og fyldt med syltetøj, det er altså bar guf:) Så fra nu af og ind til jul vil jeg indtage store mængder af dem og glemme alt om sundheden, for det er vidst min eneste rigtige jule-last:)
Emma og mig er flyttet ind i sofaen med tykke sokker, tæpper, magasiner og levende lys. Her bliver vi resten af aftenen, mens vi spekulerer over, hvilken dessert vi skal servere for de gæster, der kommer på fredag.. Jeg ville egentligt gerne lave noget is i min ismaskine, men røreskålen skal fryses et par døgn i forvejen og lige meget hvad jeg gør, så er der altså bar ikke plads i fryseren:)

10 kommentarer:

Linebinevaskemaskine sagde ...

mumse mumse :) berlinere er super gode, ihvertfald sallings. hehe jeg tror jeg ville give mig i kast med en cheesecake med blåbærtopping, men der er vist ikke så mange der er enige med mig der ;)

Irene sagde ...

Uhmmmmm....hvornår sagde du vi skulle spise de der Berlinere ;-)
Lækre ser de ud...

Piskeriset sagde ...

Det lyder søreme hyggeligt! Hvis der er lidt plads tilbage på sofaen, sniger jeg mig lige til at være med - sådan rent mentalt :-)

Hav en god aften!


Ps. Linebine - jo, jeg er enig med dig - det er den bedste kage, jeg har smagt i år! :-D

MissMuffin sagde ...

Line, det er nemlig en lille Salling-berliner:)
De gæster der kommer er ikke nogen jeg kender så godt, at jeg tør satse på at de kan li cheesecake- det er der ikke så mange der kan:)

Irene, uha, du er ikke hurtigt nok, den har lagt i min mave længe:)

Piskeris, der er et mentalt ledigt hjørne til dig, hvis du bar vil dele med Emma:)
Der er bar mange der ikke kan li cheesecake, så keh tør ikke udsætte dem for det:)

Lone sagde ...

Jeg tror vores bager har verdens bedste berlinere. De er store med det hele plus en anelse fugtige. Jeg hader tørre berlinere.

Skal skålen til ismaskinen altid sættes i fryseren et par dage før brug?
Husbond så Spise med Price forleden, hvor de lavede hjemmelavet is. Han besluttede, at sådan en maskine, ville han også have. Men hvis skålen skal i fryseren har vi et problem. Der er dårlig plads til isterninger, når vi skal have gæster.

Fortsat hyggelig aften til dig og Emma :-)

MissMuffin sagde ...

Jeg stemmer for Sallings:) Da jeg arbejdede derinde sidste jul spiste jeg en berliner hver dag:)

Nej, men hvis han vil have en magen til brødrenes Price skal han ikke. Så skal han bar have på den anden side af 2.000 kr til en ismaskine:) Der er min noget billigere, men den skal så fryses...

Lone sagde ...

Vi har desværre ikke en Salling herovre, men de ser lige så gode ud som vores, må jeg indrømme :)

Tak for info vedrørende ismaskinen. Det vil jeg fortælle husbond, så tror jeg, at han trækker sit ønske tilbage :-)

MissMuffin sagde ...

Mon ikke også andre er gode til at lave dem:)
Det kan godt tænkes Lone, man skal hvertfald lave meget is for at tjene pengene ind:)

Pernille på 1. sagde ...

De smager også bare skønt, for mange år siden boede jeg i Sønderborg og der var jo ikke så langt til grænsen i Tyskland stod de på gaden og solgte dem fra små boder, jeg kunne klare rigtig mange med svesker i :)

knus

MissMuffin sagde ...

Pernille, dem med svesker må du gerne beholde for dig selv:) Jeg er til hindbær...
Det lyder hyggeligt med de små boder, her må jeg nøjes med Salling:)