torsdag den 23. januar 2014

Anmeldelse: "Stop YoYo-vægten" (Politikens Forlag)

 Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal synes om denne bog "Stop YoYo-vægten" af Charlotte Hartvig. Budskabet er, at der er slut med at tælle kalorier. I stedet skal du spise protein, fedtstoffer og meget få kulhydrater. Lige nøjagtigt som alle andre "kure" diktere lige nu :) Principperne minder meget om LCHF. Ja, så alt i alt synes jeg nok at den er en smule kedelig, for der er ikke rigtigt noget nyt deri og jeg synes ikke rigtigt at den er særlig "håndfast" i forhold til at vise en klar model for vægttab.
Der er masser af teori deri og en ret imponerende kildefortegnelse. Dejligt at kunne se hvor den her viden faktisk kommer fra. Vil du vide noget om maden indflydelse på kroppen er den rimeligt god og skrevet i et sprog der er til at forstå.
Opskrifterne er smukt fotograferede, men ikke særligt spændende. 

Desværre scorer bogen ikke ret høje point hos mig.
Den ender på 2 ud af 6 mulige stjerner.
Kedelig, lidt uskarp, men med en flot samling af kilder og smukke billeder.

Ingen kommentarer: