lørdag den 11. januar 2014

GenbrugNord

Jeg må hellere på forhånd advare om et meget billedtungt indlæg:)
Det er vidst ikke til at komme udenom, at jeg elsker loppesager. Den interesse er ikke blevet mindre efter at jeg er i praktik på GenbrugNord.
Det aktiveringsprojekt, hvor jeg er i praktik, ligger i forbindelse med genbrugsbutikken. Deltagerne beskæftiges bla. med sortering af genbrugseffekter til butikken. Det betyder, at jeg sammen med deltagerne har alle disse dine ting igennem hænderne inden de når butikken og så er det altså svært ikke at blive fristet:)
Til jer der ikke kender butikken, så vil jeg lige vise jer hvad der bla. har været at finde denne uge:


Fin broderet pude :)




Prøv lige at se denne smukke terrine!
Denne dukkevogn er rigtigt fin og rigtigt gammel- den er endda lavet af Odder.
Den perfekte og personlige gave til en lille pige.

Sjove porcelænsfugle, som er lige til at hænge op på væggen- ville se rigtigt fine ud mellem billeder osv.

Masser af flotte glasskåle, vaser og lysestager. Nå ja, og en brevpresser med en elg :)
Vinduesopstillingen indbyder til en slapper. Denne gang har jeg også fået lov at slå mig løs i vinduet og det er altså ret hyggeligt, selvom det måske ikke er så studierelevant:)

Grønt er flot! Den fine kommode er malet og istandsat på GenbrugNords malerværksted af vores dygtige deltagere :)


Stor og lækker rygsæk i læder. Den perfekte skoletaske. Jeg har rørt ved den maaaange gange efterhånden:)
De smukkeste vinglas med grøn fod. Jeg tror på, at farvet glas bliver en trend her til foråret/sommeren.

Nogle af de mere sjove og anderledes ting der nogle gange ender i containeren:)

Lige nu er der flere af de rigtigt gamle dukker i butikken. Bla ham her, som jeg måske synes er en smule uhyggelig. Det er gamle dukker faktisk tit?!
Mere glas og grønt.

Denne lampe er egentligt ganske afskyelig. Alligevel er den ikke til at stå for med det fine motiv og de små dutter langs kanten.

I butikken finder man masser af nips; vaser, lysestager, skåle, fade, krukker, porcelænsfigurer og pyntegenstande.
Den grå krukke kan du dog godt glemme, for den er flyttet hjem i min vindueskarm:)

Der sælges også masser af møbler på GenbrugNord- alt fra store spiseborde, vitrineskabe, lænestole, små kommoder og senge. Der er også flere fine spejle, billeder og rammer :)

Der er faktisk åbent i dag fra 10-15 :)
GenbrugNord findes på Sundsholmen 20, 9400 Nørresundby.
Åbningstiderne er onsdag 12-15, torsdag 12-17 og fredag 12-15. Desuden er der åbent d. 2. lørdag i måneden.
Skal du forbi?



11 kommentarer:

loppemor sagde ...

sikke en masse fine ting :) men for langt at køre fra fyn af se :(elsker små genbrugs butiker :) god weekendet

katten89 sagde ...

Jeg ved faktisk ude på GenbrugNord i onsdags efter at have set dine anbefalinger! :) Så tak for det! Hehe..Og så er det lidt sjovt at jeg faktisk endte med at købe de fine, farvede glas du viste billeder af! :) Jeg synes det var et virkeligt godt kup, og jeg er bare ekstra glad for dem, da de passer til mine grønne rødvinsglas i samme model/farve, som jeg har arvet efter min afdøde mormor :) Min søster fik nemlig nogen der var magen til disse og har lidt fortrudt sidenhen, men da jeg så så disse vidste jeg bare at de skulle med hjem! :)
Så tak for en skøn blog og en fed anbefaling! :) Hehe.. Og da jeg så bænken derude med alle puderne, tænkte jeg faktisk at det næsten lignede et "MissMuffin" projekt! ;) :D

MissMuffin sagde ...

Loppemor, det må man sige. Men skal du på loppejagt heroppe en dag, så ved du hvor den er :)

katten89, ej hvor sjovt. Og godt du var hurtig, for jeg har virkeligt luret på de glas, men synes ikke jeg kunne forsvare at købe flere:)
Jaa, det var et MissMuffin-projekt og jeg går altså ind for at en udstilling ikke skal vær enkel, men med mest muligt proppet ind, haha..

Mathilde sagde ...

Er der flere porcelænsfugle?

Vil rigtig gerne købe 2-3 stykker, men bor i København

Kirsten sagde ...

Lige nu og her, er det vist godt jeg bor i Midtjylland ;-) heldigvis alt for langt for mig, at køre derop... hvor er der mange rigtig fine ting. Super fine hvidvinsglas, dem med den grønne fod ;-)

Heidi sagde ...

Ca. 3,5 time i bil til Nordjylland og så hjem igen + tur/returbillet Storebæltsbro............Nej, det går ikke.
Det kan virkeligt ikke forsvares, selvom min mand er meget large omkring min trang til loppesager.
Men det ser ud til at være værd at køre efter......

MissMuffin sagde ...

Mathilde, jeg tror desværre at de røg i fredags. Jeg kan lige kigge mandag om der skulle være flere og så vende tilbage- så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig med at de kommer til København:)

Kirsten, min praktik har også været en stor fristelse:)Kommer du på de her kanter ved du da hvertfald at den findes:)Glassene var jeg også ret vild med, men jeg har sååå mange vinglas i forvejen!

Heidi, måske I en dag kommer på de her kanter- så kan det være at manden kan lokkes. Forstår nu godt at han synes at sådan en tur vil være for lang for bare det:)

Mathilde sagde ...

Hvor skønt, ville elske at have dem!

Du kan evt kontakte mig på mathildemc@live.dk

Deborah sagde ...

Nej, hvor du frister! Jeg ELSKER lopper og kunne købe mig ludfattig mellem det, du elsker. Jeg kan rigtig godt lide lampen, du hader, men sådan er det - smag og behag! Jeg prøver at skære ned på ting, så godt det er så lang væk :-)

MissMuffin sagde ...

Mathilde, de var desværre alle sammen forsvundet om fredagen, men det er heller ikke svært at forstå, for de var virkeligt anderledes og fine:)

Deborah, det er en skøn butik og sikke mange lækkerier man har igennem hånden. Jeg elsker også lampen- men jeg hader den også lidt. Den er så fin på en speciel måde og kan virkeligt give noget til et rum hvis den styles rigtigt.

Annemette sagde ...

Ihh der skal jeg da vist en tur fordi i sommerferien, for sikke mange lækre sager der er :-D