søndag den 5. januar 2014

Genbrugs-godter

 Min praktik på GenbrugNord er snart slut.
Det har været en anderledes praktik end jeg forventede, men heldigvis endte det med at gå over al forventning :)
Nå, det var ikke det, som dette indlæg skulle handle om. Men nemlig lidt om genbrugs-fund. For hvor har jeg haft mange fine ting i gennem hænderne på GenbrugNord. Det meste er endt i den fine genbrugsbutik på Sundsholmen, men lidt er kommet med hjem. Jeg har fundet Lyngby Vaser, gamle kameraer, gamle kufferter med masser af rejseminder, alverdens kongeligt porcelæn, legetøj fra før 2. Verdenskrig, gamle designmøbler, fine sager i kobber, smukke møbler i teak, en gammel Odder dukkevogn, fint og skrøbeligt glasjulepynt og jeg kunne blive ved.. Mange ved slet ikke, at de smider en masse fine ting ud, som man faktisk kan tjene lidt på.
Seneste køb blev dette gamle kamera. Til sidst kunne jeg ikke stå for fristelsen! Fortryder jeg ikke fik købt nogle af de andre der er kommet ind, for der er noget charmerende ved de her gamle kameraer. De kan selvfølgeligt ikke bruges til andet end pynt, men det er de så også gode til :)
Derudover har jeg også købt en fin, gammel damecykel, gammelt julepynt i glas, en smuk karaffel, en smørskål, lysestager, kagedåser og en vase, så lidt er der røget med hjem selvom jeg virkeligt har prøvet at styre mig- for Kristians skyld :) Men, nu giver jeg den gas de næste 14 dage, for jeg har været dygtig til at begrænse mig (synes jeg selv) :)

3 kommentarer:

A + K = ♥ sagde ...

Åh, jeg skál altså derover forbi en dag - det lyder somom det er en guldgrube!

- Anne

Kirsten sagde ...

Ville ønske vi havde sådan en Genbrugs Nord i nærheden af mig ;-)

MissMuffin sagde ...

Anne, det synes jeg at du skal:) Jeg finder hvertfald noget hver gang jeg bevæger mig over i butikken.

Kirsten, det er også en rigtig fin butik og aktiveringsprojektet med at sortere genbrugseffekter giver også mening. Der findes flere af den slags butikker i forbindelse med den kommunale genbrugsplads her i Nordjylland- Gandrup pg Dronninglund har hvertfald også- men ikke så fine butikker som GenbrugNords:)