tirsdag den 28. januar 2014

Gulerodscupcakes med Cream Cheese Frosting


Da jeg den anden dag gik mit opskriftindex igennem for en opskrift på gulerodscupcakes gik det op for mig, at jeg ikke havde sådan en liggende. Jeg har ellers flere gange bagt efter denne opskrift med lidt ændringer, men det er åbenbart ikke nået til bloggen, så det må den hellere gøre nu :) Det er nemlig en rigtig god og nem opskrift på saftige og krydret gulerodscupcakes med en lækker sød-syrlig frosting. Uhm.. Normalt ville jeg tilsætte en god håndfuld nødder, men da de også skulle spises af mindre børn sprang jeg det over. Jeg kan også godt lide dem med rosiner, men det er det nu også de færreste der kan :)

Gulerodscupcakes med Cream Cheese Frosting (ca. 20 stk.)
300 g. sukker
50 g. brun farin
2,75 dl. smagsneutral olie
4 æg
300 g. mel
1 spsk. stødt kanel
1 tsk. fint salt
2 tsk. bagepulver
1 tsk. natron
350 g. gulerødder, revet fint

Cream Cheese Frosting:
Frosting:
200 g. flødeost (IKKE light)
100 g. blødt smør
korn af en stang vanille
450-500 g. flormelis.

Pisk sukker, brun farin og olie cremet. Pisk herefter æggene i et af gangen
Bland mel, kanel, bagepulver og natron og pisk det i dejen. Pisk kun til, at dejen er netop ensartet
Vend gulerødderne i.
Kom muffinsforme i en muffinsplade og fyld dem ca. 3/4 op.
Bages ved 175 grader  i 18-20 min.
Afkøles helt på en rist.
Imens laves frostingen; pisk smørret luftigt sammen med vaniljekornene. Pisk flødeosten i.
Tilsæt herefter flormelis lidt af gangen ind til konsistensen er rimeligt fast.
Når kagerne er helt afkølede sprøjtes ellers smørres frostingen på. Herefter skal de opbevares køligt.


7 kommentarer:

Line Høj sagde ...

De ser vildt lækre ud! Det må prøves... med rosiner :)

MissMuffin sagde ...

Line, endeligt en der forstår hvad der er godt :)

Piskeriset sagde ...

*forsøger at trylle en af dem til Sjælland lige med det vuns!* ;-)

A + K = ♥ sagde ...

Det er altså bare en af de der klassikere, der smager lige godt hver gang.

- Anne

MissMuffin sagde ...

Piskeriset, det er for sent, de er for længst forsvundet :)

Anne, det er det nemlig:)

Line Høj sagde ...

De ser super lækre ud! Hvilke nødder ville du bruge i dem? :)

MissMuffin sagde ...

Line, de er super lækre. Jeg foretrækker valnødder, men brug lige dem du har :)