onsdag den 8. januar 2014

Duft i hjemmet


Mange bryder sig ikke om duftlys. Det gør jeg :) Der kan dog være langt imellem gode duftlys og især gode duftlys der er til at betale, for jeg betaler ikke 300-400-500 kr. for et enkelt lys. Det er jeg simpelthen for nærig til!
Ofte ender jeg med at købe dem fra Ikea med vanilje-duft. De er okay og til at betale.
Nu har jeg så investeret i denne fine lille duftlampe fra Riverdale, som er et meget fint mærke, der føres i Plantorama. Duftlampen koster 89 kr. og en pakke med 8 duftblokke koster 59 kr. Jeg har købt duften "White Tea Ginger", som dufter rent og friskt.
Der findes også en lyserød version, der dufter af Æble&Kanel og en grå version der dufter af hvid chokolade.
 Lugter der virkeligt dårligt i ens hjem skal man selvfølgeligt finde årsagen og gøre noget ved det, men de dage der lugter af hundeprutter og sure fodboldstøvler er det rart at kunne tænde et fyrfadslys og smide en blok i beholderen. Så breder der sig hurtigt en dejlig duft og for mig er det altså også en vigtigt del af hygge og velvære.
En duftlampe på badeværelset vil helt sikkert også være en god ide- især hvis du har karbad og kan slappe af i det varme vand og nyde duften.
 Næste gang jeg skal have duftblokke til min lille duftlampe vil jeg bestille dem hos Duftverket. Det er et lille firma, eget af en dansk blogger, som fremstiller alverdens dufte i økologisk sojavoks, der er skånsomt ved miljøet når det opvarmes.
Priserne er rimelige og det er endda muligt at bestille små enkelte blokke, så man lige kan teste duften inden der bestilles en hel pakke. En enkelt blok holder op til 10 timer, så de er også noget bedre end dem fra Riverdale.
Duften "White Vanilla Woze", "Easy like sunday morning" og "Kleen Sheets" skal da hvertfald prøves. Her kan man også bestille flere forskellige slags duftlamper.

5 kommentarer:

Line Høj sagde ...

Hvor er lysestagen fra Riverdale sød! Jeg må en tur i Plantorama. Jeg er også vild med duftlys. Jeg har været rigtig glad for Yankee candle-lys, men de er lidt svære at få fat i i Danmark, så måske Riverdale eller Duftverket skal prøves :)

Anonym sagde ...

du lokker, nu har jeg lige bestilt, det er nemlig heller ikke altid det lugter sågodt herhjemme. :) desværre var der kun tester på de fleste af dem jeg vil have, men fik da bestilt en plade med rene lagner også 2 tester :) og den duftlampe til 119.

hilsen kristine

MissMuffin sagde ...

Line, den er meget sød- man kan også få den i sort :)
Jeg kender dem ikke, men kan anbefale Riverdale. Duftverket må komme an på en prøve :)

Kristine, det lyder godt! Jeg glæder mig til at høre hvad du synes om dem så. Ja, jeg bemærkede godt at lageret var lidt sløvt, men godt du fandt noget du kunne bruge..

Anonym sagde ...

der er også25% rabat vis man tilmelder sig deres nyhedsbrev :)

syns det lyder godt du vil ahve nogen flere dagligdags ting på blokken, jeg kan godt li den ikke er en ren madblog

kh kristine

Lene Nehlsen // DuftVerket sagde ...


Nej hvor fedt at finde det her indlæg! Og ja - DuftVerket skal da komme an på en prøve ;)

Som Kristine skriver (tak for din handel!) så får du en rabatkode på 25%, ved at tilmelde sig nyhedsbrevet nede i venstre hjørne.

Det er virkelig skønt at finde sådan et indlæg her, når man stadig er forholdsvis ny iværksætter :) TAK TAK TAK!

KH Lene fra DuftVerket