fredag den 12. september 2014

Hytteostgratineret kylling med æble

Det ser måske lidt rodet og lidt kedeligt ud, men smagen er helt i top og så tager det ingen tid at lave sådan en omgang her. Imens kyllingen er i ovnen kan man lige nå at lave en sprød og lækker salat dertil.


Normalt er jeg ikke den store fan af hytteost, men det er jo så sundt og fyldt med protein, så engang imellem ryger der noget med hjem. Nu stod der et bæger, som nærmede sig udløbsdatoen, så jeg måtte finde på noget at bruge den til. På et tidspunkt har jeg set en opskrift med kylling, så det måtte jeg prøve at efterligne. Det blev virkeligt lækkert! Kristian var også ret begejstret for det, hvilket jeg nu ikke havde forventet. Så det kommer jeg helt sikkert til at lave igen.
Vi spiste en salat med fersken dertil, men den var Kristian så til gengæld ikke særligt vild med.

Hytteostgratineret kylling med æble (2 pers.)
2 store kyllingebryster
150 g. hytteost
2 æbler
1 dl. persille
2 fed hvidløg
1 dl. hasselnødder
salt, peber

Riv æblerne groft, hak persillen og pres hvidløget. Rør det godt sammen med hytteosten.
Smag til med salt og peber.
Læg kyllingebrysterne i et lille ildfast fad og fordel hytteost-blandingen over.
Hak hasselnødderne groft og drys dem over.
Bages ved 200 grader i ca. 20-25 min.

4 kommentarer:

A + K = ♥ sagde ...

Hvor lyder det bare ualmindeligt lækkert - sådan lidt sommerfrisk! Og som vejret er nu, er det jo perfekt.

- Anne

MissMuffin sagde ...

Anne, med sæson for æbler er det hvertfald oplagt :)

Anonym sagde ...

Jeg lavede det forleden og det smagte himmelsk!

MissMuffin sagde ...

Anonym, det er jeg bare rigtigt glad for at høre :)
Jeg tror også at jeg vil lave det igen i nærmeste fremtid:)