søndag den 14. september 2014

Tip: Sådan laver du pizza på grillen

Vores favorit herhjemme er tomatsauce, revet ost, parmaskinke og champignon. Uhm, den er god.

Generelt er pizza bare bedst hvis du ikke bruger alt for meget fyld.
Normalt spiser vi ikke meget hjemmelavet pizza, for jeg synes egentligt det har været lidt kedeligt. Lige indtil vi fik vores store gasgril og en pizzabagesten. Her kan man altså lave nogle virkeligt gode pizzaer på!
På Instagram er jeg blevet spurgt flere gange om hvordan det nu lige er, at man gør med sådan en pizza på grillen, så her kommer en hurtig anvisning. Alt du skal bruge er en grill og en pizzabagesten:

  1. Rul din pizzadej ud på et stykke bagepapir og top med dit yndlings-fyld.
  2. Kom pizzastenen på din grill og tænd op- det er vigtigt, at pizzastenen varmer op med grillen, ellers flækker den.
  3. Når grillen er rigtig varm kommes pizzaen på pizzastenen- jeg synes det er nemmest at beholde bagepapiret under.
  4. Luk låget på grillen og bag pizzaen i ca. 20 min.
  5. Server!
Det er slet ikke besværligt og man får en virkeligt lækker og sprød bund.
Vi har en Weber Gasgrill og en pizzasten fra weber med en tynd metalplade til, så det er nemt at løfte pizzaen af og på stenen. Det er lidt dyrere at købe Weber, men jeg kan kun anbefale både gasgrillen og deres pizzasten. En almindelig kuglegrill og en billig pizzasten kan dog sagtens bruges.
Så nyd det smukke sensommervejr med en pizza på grillen og en kold øl eller et glas vin mens I venter:)


4 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Pizza på grill er genialt! Eneste problem er bare, at siden vi for et par år siden begyndte at bage pizzaerne på grillen, så kan jeg ikke længere få mig selv til at lave dem i ovnen - grillen vinder hver gang :-)

MissMuffin sagde ...

Piskeriset, det samme her. Den bliver bare sååå meget bedre på grillen..

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

Jeg har den samme grill og den samme pizzasten, men har ikke fået lavet mere end et par stykker endnu. Hvor mange grader varmer du op til? Og brænder bagepapiret ikke når du lar det blive på?

MissMuffin sagde ...

Tante Sød, vi elsker det bare :)
Jeg varmer op til omkring 220 grader. Bagepapiret kan godt blive lidt mørkt i kanterne, men det brænder ikke- bare sørg for der ikke er alt for meget der stikker ud over det hele...