søndag den 16. september 2012

Apple Mustard Pork Chops

Herhjemme synes vi begge, at koteletter er en kedelig omgang, så det får vi sjældent. Faldte alligevel over et par rigtigt pæne den anden dag, så jeg tænkte at de skulle have en chance igen..
Heligvis blev det en succes, for koteletten blev dejlig krydret og meget saftig, så det er ikke sidste gang vi får en kotelet. Jeg kiggede lidt på denne opskrift og endte med en marinade af ufiltreret æblemost, dijonsennep, rosmarin, salt og peber. Meget lækkert!
Dertil vi fik kartoffelmos og lidt "pande-snask" af løg, hvidløg, champignon, tomat og spinat.

Apple Mustard Pork Chops (2 pers.)
2 store koteletter
1 dl. ufiltreret æblemost
2 tsk. dijonsennep
1 kvist frisk rosmarin
salt, peber

Bland æblemost, sennep, rosmarinblade, salt og peber til en jævn marinade.
Kom koteletterne i en plasticpose og hæld marinaden over.
Lad koteletterne marinere så længe som muligt- gerne natten over.
Fisk koteletterne op af plasticposen og steg dem i en blaning af olivenolie og en lille klat smør.
Krydder dem med salt og peber.
Serveres straks!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Mhmmm...dejlig aftensmad. Jeg kan godt lide en god kotelet fra fritgående eller øko gris. Det smager helt anderledes end bur-gris. Den opskrift skal jeg have kopieret!
Vh chalotte g

MissMuffin sagde ...

Charlotte, det her var også fra en frilandsgris, så det var nok det, der kunne smages:) Koteletterne var hvertfald utroligt saftige..

Mette sagde ...

Nu gav du mig lyst til kartoffelmos ;-)

Jeg vil afprøve koteletterne en af dagene tror jeg!

MissMuffin sagde ...

Mette, kartoffelmos er lækkrt! Både med og uden rodfrugter- eller prøv med basilikum og citronskal, det smager også fantastisk:)