lørdag den 27. februar 2010

Urtekrams Sandwich Spread...

Nu kan det hele jo ikke kun være Nutella-madder og efter en tur ind til byen her i formiddag var jeg blevet sulten.
Jeg har jo bestemt mig for at undersøge lidt af det vegetar-pålæg, der er på markedet og selv eksperimentere lidt med det, for jeg er ved at køre træt i de vanlige ting på madpakken.
Idag blev det Urtekrams "Sandwich spread" med tomat og urter.
Den fåes i 3 andre varianter, som vidst var "Rødbede og peberod", "Basilikum" og en mere jeg ikke helt kan huske. Vidst noget med karry måske?
Det er lavet af 100% vegetabilske produkter og består mest af solsikkekerner og tomatpure. Det smager super lækkert, men 30 kr er en lidt hamper pris for et lille glas.
Jeg tror sagtens man kan lave noget tilsvarende selv, da det bar er ligesom en tyk, fintblendet pesto. Det vil jeg hvertfald forsøge mig med når glasset er tomt:)
Jeg spiste det på rugbrød med en ½ advocado, karse og en drys groft salt..


Byturen blev ikke til nogle vilde indkøb: friske blomster, et par øreringe og en stak stearinlys fra Søstrene Grene. Nu skal der omplantes blomster, gøres lidt rent og ellers bar slappes af:)

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uha hvorser det sundtud&&& jeg vil heller have den bolle med nutella Vi ses på onsdag til Seb f dag

MissMuffin sagde ...

Det tvivler jeg ikke på mormor, mne grøntsager bider altså ikke:)
Vi ses onsdag:)

Nete sagde ...

Har du prøvet Nutanas grovbønnepostej og sandwichspread??
De koster omkring 15-17,-
De er altså os' guffeliguf OG skønne med grønt på!
Man ka' få dem i Kvickly og Føtex
<3 Nete

MissMuffin sagde ...

Nete, jeg snuppede li en Nutana bønnepostej da jeg var i Salling igår, men har ikke prøvet den endnu..
Der kommer en anmeldelse på boggen når den er afprøvet- der er også købt ind til hjemmelavet spread og bønnepostej, for nuskal det være at jeg bliver lidt grønnere:)

Nete sagde ...

Iiiih, hvor er du altså god!!!
Godt for dig med lidt sundhed - og sejt du gi'r dig i kast med både frokosten og aftensmaden - lyder vildt lækkert med linser i din pandekage... tror jeg går dig i bedene!
:-) Nete