onsdag den 12. maj 2010

Apropos sundhed..

Imellem alt det sunde sneg der sig lige en lille "syndig" sag med ind.
Samtidig brød jeg min egen regel om, at jeg skal ha prøvet mindst en opskrift fra min nyeste kogebog, inden jeg køber en ny. Og jeg har jo ikke li fået afprøvet min nye Jamie endnu..
Jeg elsker dessert-bage-og kagebøger, så denne her til 70 kr måtte altså bar med hjem!
Nu er der 4 fridage til mig, som desværre byder på regn. Hvad sker der li for det? Hvem har ikke li fortalt vejrguderne, at der skal være kolonihave-vejr?! Mit drivhus skal jo samles!
Nu har vi spist rester fra igår, hoppet i nattøjet og tændt stearinlys, for jeg har overtalt Kristian til, at vi skal se film. Nu håber jeg bar, at jeg ikke falder i søvn undervejs, men jeg synes jeg er noget træt efter et par hektiske dage..

4 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Jeg synes, at det er meget betænksomt, at du kun viser en flig af bogen - jeg har jo en tendens til at blive inspireret af den slags indkøb ;-)

(og så har jeg faktisk købt en kogebog for et par dage siden - mangler at få skrevet om den!)

Jeg vil godt melde mig i koret af folk, der er forarget og frustreret over det ringe vejr. Nu må det altså stoppe! Håber I får taget et smut forbi kolonihaven alligevel - samt at I får en god ferie i det hele taget :-)

MissT sagde ...

Hehe det er da alt for sjovt med din kogebogsmani... Tør da næsten ikke tænke på hvad du har investeret i dem alle :)

Det har da også været møg vejr i dag 18 mm regn øv øv, men håber også vejret er med jer så i kan komme i kolonihaven og vi andre kan komme i have.

Vibeke sagde ...

Det kan blive en hel mani, med de kogebøger, ved jeg af erfaring, og for mit vedkommende er det simpelthen for åndsvagt, jeg bruger dem kun til inspiration, jeg følger næsten aldrig en opskrift til punkt og prikke.
Men jeg skal have fat i bøgerne for det kunne jo være, at der var noget nyt:)
Knus
Vibeke

MissMuffin sagde ...

Piskeriset, jeg synes også selv det er meget betænksomt:)
Ja, det er da for irriterende med det vejr?! Hvad sker der li for det!
Idagh er der hvertfald ikke vejr til kolonihaven og imorgen har Kristian desværre ikke fri..

MissTulle, jeg tænker med vilje aldrig den tanke:) Det skal dog siges, at næsten alle mine kogebøger er købt på tilbud eller nogen jeg har fået som gave..
Hold da op i har fået meget regn! Så meget er der ikke kommet her, mne der er alligevel for koldt og vådt til at være ude..

Vibeke, jeg bruger godt nok mine, både som inspiration og for at følge hele opskrifter, så det forsvarer heldigvis indkøbene:)
De fylder også meget sån nogle bøger, jeg glæder mig hvertfald ikke til at jeg engang skal flytte!