onsdag den 12. maj 2010

Morgensund..

En lækker syrlig smoothie i en smuk kop er en god start på dagen:)
Jeg er hverken fedt-eller sukkerforskrækket og køber aldrig lightprodukter.
Men til hverdag vil jeg gerne spise sundt, så jeg er sikker på min krop opføre sig nogenlunde ordenligt...
Denne smoothie med hindbær, banan, kiwi og spinat er hvertfald en god portion sundhed fra morgenstunden- bare rolig, spinaten smager ikke igennem pga. de syrlige hindbær..
Frokosten bliver en skål salat med marinerede salatbønner, tun og groft brød og aftensmaden bliver rester fra igår. Indimellem er der plads til et stykke knækbrød/rugbrød med ost, gulerødder og godt med frisk frugt...

7 kommentarer:

MissT sagde ...

Mmm hvor ser det bare lækkert ud...
Bruge du frosne eller friske bær til det

Belinda sagde ...

Hvor ser det godt ud.
Måske du ville have et indlæg med opskrift til den salat? :)

MissMuffin sagde ...

MissTulle, jeg bruger frosne bær- vil slet ikke tænke på hvad det ville koste hvis jeg brugte friske:)
Jeg hælder mængden op om aftenen, sætter det i køleskabet og så skal det bar ha en tur i blenderen når jeg står op... Nemt og lækkert...

Bella, det er meget enkelt:)
Jeg køber bar en dåse økologiske salatbønner (fåes i Føtex til 12-13 kroner), skyller dem godt og lader dem dryppe af.
Op i en bøtte med lidt olivenolie, salt, citronsaft og krydderurter, hvor det så skal marinere- gerne natten over.
Så blander du det bar sammen med den slags salat du nu kan lide og så en smule dåsetun. Nemt og lækkert til madpakken:)
Næste gang jeg laver en omgang skal jeg prøve at huske, at vise billeder af det:)

Belinda sagde ...

Det vil jeg glæde mig til :)

Garn, hund & kat sagde ...

Variation tror jeg ogå er nøglen til en fornuftig kost. Og har man som du ikke nogen "problemer" ud i livet ja så tror jeg du har fundet de vise sten til at kunne nyde livet madmæssigt med alle dets glæder med udgangs punkt i din filosofi *s*

Annette sagde ...

Herligt morgenbord....Uhmmmmm. Jeg har med store glæde læst din dejlige rejsebeskrivelse fra ferien, skønt.
Under besøget i det nordjyske kom vi under en køretur (du ved, Øster Hurup, is, m.m.) forbi flere kolonihaver og jeg tænkte hver gang, om det mon var der MissMuffin & Co´s lille slot ligger ☺.
Et par dejlige fridage til dig.

MissMuffin sagde ...

Sisse's mor, min vægt er den samme uanset havd jeg spiser, men jeg kan godt mærke en forskel- det eneste der får mig til at tage på er alkohol, det sætter sine spor!

Annette, vores kolonihave ligger ude ved Skalborg. Der, hvor man kører fra motorvejen og op mod Bilka nede i "smørhullet" mellem den og Indkildevej, så den kan ses fra vejen:)