onsdag den 22. juli 2015

Madplan

Tomatsalat med en enkel basilikumcreme af fed cremefraiche, basilikum, hvidløg, citronsaft, salt og peber. Jeg elsker tomater og glæder mig til, at mine egne er klar om nogle uger:)


Sidste uge spiste vi ikke særligt spændende eller særligt fornuftigt. Jeg skal helst have en plan og købt ind derefter, for at vores måltider bliver regelmæssige og gode. Så derfor har jeg lavet en madplan til denne uge, vel vidende, at den nok ikke holder her i ferietiden.
Kristians søster kommer på besøg her sidst på ugen, så vi skal nok på en del ture ud i det danske sommerland, hvor vi nok også skal spise på nogle af de mange gode spisesteder rundt omkring.

Mandag: Rester- jeg er alene hjemme.
Tirsdag: I zoo med venner og deres børn- spiser derfor ude.
Onsdag: Butterfly-kylling med mascarpone, parmaskinke og timian. Små nye kartofler på grillen og en tomatsalat med nektariner.
Torsdag: Fiskefrikadeller med hjemmelavet remoulade. Nye kartofler, gulerødder og blomkål til.
Fredag: Pizza på grill med frisk mozarella, tomater og meget andet.
Lørdag: Grillede kyllingebryster med mozzarella, tomat, basilikum og en balsamicoglaze til. Sprød salat, flutes og kartofler til.
Søndag: Spelttærte med parmaskinke og abrikoser. Sprød salat med masser af agurk til.

Jeg er blevet lidt sløv i køkkenet, så jeg skal til at have gang i bageriet igen. Min ovn gør bare knuder, så det er lidt svært at regne med den. Nu må vi se om teknikeren ikke snat får reservedelene hjem og får den fikset.
En portion vaniljesyltede ferskner, lidt jordbærgrød/jordbærmarmelade og nogle boller må jeg se om jeg ikke kan tage mig sammen til at få lavet alligvel..

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kan jeg ikke blive adopteret?? Jeg er godt nok 48 år, men hold op hvor lyder den menû læææææææækker :)
Mvh. Hanne

MissMuffin sagde ...

Haha, det kan vi sikkert nok finde ud af. Jeg er ikke så vild med børn, så 48 år er nok meget passende :)