mandag den 6. juli 2015

Ugens Madplan

Hønsene er stadigt flittige og vi spiser mange blødkogte æg herhjemme..

Sidste uges madplan skred lidt af forskellige årsager, men jeg håber den bliver overholdt denne uge, hvor der er mange gode sager på menuen. Så jeg vil gerne bestille grill-vejr!
Kristian starter med at holde ferie denne uge og så går jeg på 14 dages ferie på fredag- det glæder jeg mig altså til :)


Mandag: Grøn kartoffelsalat med jordbær, frikadeller og tzatiki.
Tirsdag: Quinoasalat med nektariner, vandmelonsalat med feta, resten af tzatikien og hakkebøffer på grillen.
Onsdag: Kartoffelsalat med purløg og ærter, grillede øko-pøller og majskolber med salt og smør.
Torsdag: Er jeg alene hjemme.
Fredag: Rispapirruller med salat, sprødt grønt, kylling og flere forskellige slags dip.
Lørdag: Fiskefrikadeller, nye kartofler med smør og dild, salat med ærter og mormor-dressing, dampede gulerødder og blomkål.
Søndag: Kyllingeburger på grill. Der er boller i fryseren og så laver jeg noget guacamole, salsa eller coleslaw til.


Vi spiser rigtigt mange kartofler, jordbær og ærter lige i tiden. Mine sommer-favoritter! I højbedene har jeg masser af salat og krydderurter og det er virkeligt en luksus. Jeg er så glad for at jeg fik dem sat op.



Ingen kommentarer: