tirsdag den 18. december 2012

Små juletræer (Cupcakes)

Nu blev det lidt sent inden vi blev færdige med at filme, så I må desværre nøjes med de her lidt overbelyste billeder af en af de slags kager jeg bagte til TV2N udsendelse.
Vil I se dem (og mig) i ordenligt lys, så findes udsendelsen lige HER.
Ideen med disse små juletræer er da ikke til at stå for og er oplagt til julen brunch-borde eller aftenskaffen. De består af en mini-chokoladecupcake, et jordbær og så grøn creamcheese frosting pyntet med lidt sølvkugler og en stjerne.
Opskriften på chokoladecupcakes er Rikkes Chokolademuffins, for de bliver gode hver gang. Her er de så bagt som mini-muffins, så de skal kun have omkrin 8-10 min.
Jeg har lånt tyllen af Camilla, som havde en meget lille en med tydelige riller, men jeg fik ikke lige skrevet ned om den havde et bestemt nummer- det kan Camilla måske hjælpe med?

Små juletræer (10 stk.)
½ portion Rikkes Chokolademuffins
10 små, friske jordbær
Flormelis
Sukkerkugler og andet krymmel

CreamCheesefrosting
100 g. flødeost
50 g. smør
3-3½ dl. flormelis
½ tsk. vaniljesukker
Grøn frugtfarve

Følg opskriften på Rikkes Chokolademuffins, men fyld dejen i små muffinsforme og bag dem 8-10 min. Lad dem køle helt af på en bagerist.
Imens laves frostingen. Pisk flødeost og smør luftigt. Pisk flormelis i til den er fast og ensartet.
Pisk vaniljesukker og grøn farve i.
Stil den i køleskabet i ½ times tid.
Skyl jordbærrene, dup dem tørre og skær så toppen af.  Dyp dem i et tyndt lag flormelis. Det tager fugten, så glasuren ikke løber af.
Placer et jordbær på hver kage, så der dannes en lille top. Står de ikke godt nok fast kan du bruge en lille smule frosting som lim.
Kom frosstingen i en sprøjtepose med en lille stjernetylle. Tryk små toppe ud over hele jordbærret.
Pynt med sukkerkugler og en lille stjerne på toppen.

15 kommentarer:

Mette sagde ...

Jeg har fulgt din blog et stykke tid, og i aften så jeg dig på TV. Det klarede du bare så flot :-) rigtig dejligt at se dig live.

Mette sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Helle sagde ...

Ej hvor var det hyggeligt at komme "bag kameraet"! Jeg har læst med siden 2010, så det var sjovt endelig at få sat ansigt på miss muffin. :) Kan godt forstå at du var nervøs ved at skulle på skærmen, men du gjorde det da super godt, og sikke nogle lækre små kager! Og hvor er du bare god til at skabe hygge i dit hjem. Tror at det skal være mit nytårsfortsæt. :)

DiSign-Keramik sagde ...

Super godt indslag.

Dejligt at se dig i levende live...

Glædelig jul.
Kh. Dianna

Lene sagde ...

Hej Sabina,

Har fulgt din blog læææænge, og hvor er det hyggeligt at få sat ansigt på.
Og både du og Olivia gør jer godt på tv :o)

Glædelig jul,

Knus Lene

Ninna Kondrup sagde ...

Du gjorde det super godt på TV. Dejligt at se dig live i jeres nye hus og dine kreative kageevner.
Glædelig jul til dig og dine kære med tak for rigtig mange gode indlæg på din blok. Glæder os til at følge dig i det nye år. Du er så fantastisk.

Tante Grøn sagde ...

Hvor hyggeligt at se dig live og ind action:) Det klarede du da super fint. Tror jeg ville være MEGET klodset med et kamera i nakken:)

Piskeriset sagde ...

Skønt gensyn med dig! Og rigtig hyggelig udsendelse - det klarede du fint :-)

Irene sagde ...

Hej Miss Muffin, dejligt at se dig på Tv, det klarede du så flot..
Jeg har jo fulgt dig lige fra start af, og synes stadig du har en hyggelig og dejlig blog.
Ha' en dejlig jul, knus Irene

Louise sagde ...

Hej hvor er de bare blevet fine...

Anonym sagde ...

Hej Sabine

Tusind tak for en god blog, har smuglæst med herinde MEGET længe... Gode opskrifter og godt humør - tak for det.
Og sikke en god udsendelse !! Du kan godt være stolt - super godt !!!

Mange glade Julehilsner

Sandra

Unknown sagde ...

hvor er du bare sød og charmerende!

Jeg er jo selv fra nordjylland, men har boet de sidste 16 år i kbh, men jeg kan ikke lade være med at blive en smule nostalgisk når jeg hører det nordjyske accent ;-)

Jeg har efterhånden også fulgt din blog i et par år, så jeg syntes ogse det var dejligt at få sat ansigt på dig :-)

Dine kager belv bare så fine, og så har du/i bare fået indrettet Oliva så hyggeligt!

God dag og glædelig jul

kh maria

MissMuffin sagde ...

Mange tak Mette :)

Helle, så må man sige at du er en af de trofaste læsere:)
Jeg elsker t bage, men boligindretning er også noget jeg går meget op i- vi hvde kun boet i Olivia en uges tid, så det var faktisk kun stuen og spisestuen der var klar til at der kunne filmes:)

Dianna, det var godt at høre. God jul til dig:)

Lene, det er jeg glad for at høre. Olivia's gamle ejer var også noget forundret da hendes gamle køkken tonede frem i TV, så hun sendte mig også lige en lille hilsen:)

Nina, mange tak:)
I må også have en rigtig dejlig jul:)

Tante Grøn, husk også at det er live og det dermed ikke er filmet direkte. For jeg tabte også ting og bandede engang imellem, men så blev det bare taget om:)

Piske, du ved jo selvfølgeligt godt hvordan jeg ser ud, så for dig var der vidst ikke den store overraskelse:)

Irene, det har du vidst helt ret i. Det er efterhånden 4 år, så du har været trofast:)
God jul:)

Mange tak Louise.

Sandra mange tak:) Jeg er også rimeligt tilfreds, men jeg vænner mig aldrig til at se mig selv på foto/film eller høre min egen stemme på den måde:)

Maria, mange tak:) Ja, den nordjyske accent kan jeg ikke løbe fra. Oftest kan folk endda høre, at jeg kommer oppe fra Frederikshavn af og det er på trods af, at jeg har boet i Nørresundby i 5 år. Den er åbenbart kommet for at blive:)
God jul til dig:)

Anonym sagde ...

Rigtig godt indslag og det var sjovt at se dig "i virkeligheden" :-)
Pudsigt at du siger du kommer fra Frederikshavn for det var faktisk den accent jeg syntes du havde, men det kunne jo ikke passe - jeg troede du var fra Aalborg/Nørresundby. Hehe :-)

God jul fra Mette

MissMuffin sagde ...

Mette, det er utroligt med den accent, den vil simpelthen bare ikke slippe:)