tirsdag den 11. december 2012

Braided Chicken Broccoli Bread

 Butterdej er min ven i disse dage, hvor jeg er lidt doven eller bare har nok at se til.
Dette lækre "brød" fandt jeg inspiration til på Pinterest og lavede så bare min egen, simple version. Det er ikke såå sundt med alt butterdejen og osten, men det smagte virkeligt godt og Kristian var også ret begejstret. Det skal laves igen, men nok med en hjemmelavet grovdej i stedet. Måske min yndlings-pizzadej ville fungere?

Braided Chicken Broccoli Bread (3-4 pers.)
1 rulle fersk butterdej
1 broccoli
225 g. kyllingeinderfilet
125 g. revet cheddarost
1 æg til pensling
salt, peber

Steg kyllingen i en smule olivenolie. Krydder med salt og peber og lad det køle lidt af.
Skær broccoliet i små buketter, skyl det godt og lad det dryppe helt af.
Placer butterdejen på en bageplade med bagepapir.
Fordel kylling og broccoli derpå. Drys med ost.
Flet eller fold dejen, så brødet lukkes til.
Pensel det med sammenpisket æg.
Bag brødet ved 200 grader i ca. 25-30 min til det er gyldent og sprødt.

Serveres lunt med en sprød salat til.
Til det syndige brød serverede jeg to salater, som blev mixet sammen efter hvad køleskabet nu indeholdte.
Den ene blev til en råkost af rødbede, gulerod, syrligt æble, en smule yoghurt, citronsaft og sesamfrø.
Den anden var babyspinat, appelsin, hakkede mandler, granatæbler og en simpel dressing af olivenolie, granatæblebalsamico, salt og peber. Sundt og godt:)

2 kommentarer:

Pernille sagde ...

Åhr det ser virkeligt fint og lækkert ud!

MissMuffin sagde ...

Pernille, det var også rigtig lækkert:)