mandag den 10. december 2012

E-bøger


Kristian har fået sån en lækker lille Ipad-mini.
Den er virkeligt lille og handy, så jeg tænkte, at den ville være oplagt at læse bøger på. Især de bøger, der er 3-4-5 månders ventetid på hvis jeg skal på biblioteket.
Jeg synes bare ikke rigtigt, at jeg kan finde ud af det / finde nogle gode steder at hente de her bøger som e-bog?!
Er der nogen af jer der bruger jeres Ipad til at læse bøger på og som lige vil hjælpe mig lidt igang?
Lige nu vil jeg fx. rigtig gerne læse "Vrede er mit mellemnavn" af Lisbeth Zornig Andersen, men der er simpelthen såååå lang ventetid på den.
Det er lid kritisk, for jeg er igang med "Det syvende barn" af Erik Valeur og den er simpelthen så kedelig ind til videre og meget lang, så jeg mangler noget at hoppe videre til..

9 kommentarer:

Gitte sagde ...

Ja både min mor og jeg bruger vores iPad 3 til at læse bøger på. Vi har entet bluefire reader i AppStore og låner så via ereolen.dk. Det er ikke alle bøger de har der, men et ok udvalg.

Hald sagde ...

Som Gitte skriver, så download Bluefire i AppStore og lån via ereolen.dk
Du kan også finde en fremgangsmåde på aalborgbibliotekerne.dk (e-bøger), men jeg kan ikke indsætte et link lige nu, da hjemmesiden åbenbart er nede.....
Du skal forresten også være oprettet som bruger af biblioteket før du kan låne....
Rigtig god fornøjelse. Det er SÅ nemt og en god måde at have alt i et med på farten :D

Simon Zander sagde ...

Man kan også hente bogen på PDF - hvis man kan finde den altså - og lægge den over via iTunes :)

Helle sagde ...

Jeg bruger også e-reolen. Nemt og fantastisk :-)

MissMuffin sagde ...

Gitte, der har jeg også været inde og kigge, så jeg ar ikke helt galt på den kan jeg forstå. Jeg synes bare ikke, at det var så mange:)

Hald, jeg kiggede også lige på bibliotekets hjemmeside, men det blev jeg ikke så meget klogere af. Jeg må kigge igen, for jeg er oprettet derinde, så det skulle kunne lade sig gøre.

Puha Simon, nu begynder det at blive teknisk:) Men nogle af mine skolebøger havde jeg faktisk på den gamle Ipad, så mon ikke Kristian kunne finde ud af det, for det var ham der fiksede det dengang..

Helle, så er det bare e-reolen jeg må have gang i- og så håbe på de får den bog af Lisbeth Zornig!

Maria sagde ...

Det får de nok ikke foreløbig på e-reolen.dk - de havde den da den udkom, men nu hvor de store forlag ikke rigtigt vil samarbejde mere er den væk:( Jeg køber dem som regel bare på www.g.dk eller www.saxo.com - det selvfølgelig dyrt, men stadig billigere end at købe papir-udgaven.

MissMuffin sagde ...

Maria, det var ærgeligt:(
Jeg er simpelthen for nærig til at købe dem, for jeg ved, at jeg kun læser den en gang og ikke mere..

Hald sagde ...

I dag virker bibliotektes hjemmeside.... prøv evt. følgende link. Det brugte jeg og er nu flittig læser på e-reolen.dk
http://www.aalborgbibliotekerne.dk/net-bøger-703.aspx

Håber du finder ud af det - skriv endelig et link, hvis du finer nogle gode bøger til rimelige penge :)

MissMuffin sagde ...

Hald, tak for link. Jeg må igang med at kigge på det- og deler selvfølgeligt hvis jeg finder noget godt:)