søndag den 26. juli 2009

Farvel Makrel:)

Den lille makrel flytter jo hjemmefra på lørdag, så jeg måtte jo lige hjem og sige farvel.
Nøj, hvor er han blevet stor og fuld af spilopper:)
Lotte og Carsten var i sommerhuset nær Voerså, så de kom lige forbi for at se ham. Bagefter kørte jeg med dem en lille tur for at se sommerhuset og det var bar så fint. Blev ret misundelig! Ellers blev der spist kage, gået tur med hundene og kigget i Pap's have. Jeg har masser af forsyninger med hjem: squash, aubergine, sommerporrer, agurker og masser af tomater! Er der nogen af jer der har prøvet at lave soltørrede tomater af store tomater og ikke cherrytomater?


Selvom der blæste en mindre orkan var vejret rigtig flot i Voerså- mor og Pap har en skøn udsigt fra deres vinduer! Lige ud på vandet og havnen med de små fiskerhuse. Nu er jeg bar godt træt!

5 kommentarer:

Madame sagde ...

Åh, sikke en dejlig lille vaps - det må være frygtelig vemodigt at skulle sige farvel til den.

Det lyder rigtig lækkert med alle de grøntsager, du har med hjem :-)

MissMuffin sagde ...

Han er nemlig bar så sød:)
Det er ikke så slemt, når det har været meningen fra start og hans nye familie er søde, så bliver man ikke helt så glad for ham som man kunne:)

Det er sørme godt nok mange, så jeg er spændt på om vi kan nå at spise os igennem dem alle sammen!

Lone sagde ...

Åh, hvor får man lyst til at bore hænderne ind i makrellens pels :-) Dejligt billede af mor og barn, som står sammen og nyder barndomslandet, inden de skal skilles.
Din mor og pap har en vidunderlig udsigt. Skønt for dig, at du er blevet forsynet med dejlige grønsager fra deres have :-)

Lone sagde ...

Jeg glemte at skrive, at du kan Google på 'Tapas tomater', så kommer der opskrifter frem på ovntørrede bøftomater.

MissMuffin sagde ...

Hej Lone..
Det er nu ikke mor og barn på billedet, men Alva(lys) og Rosa(rød), som er 2 af mors 5 skønne shar pei'er:)
Men stadig et skønt billede, de elsker at komme ud og kigge hvad der sker..
Voerså er meget smukt og de er heldige med den udsigt!
Tak for tippet, skal jeg da li have kigget på:)
Dine tomater så SÅ lækre ud:)