søndag den 21. marts 2010

Shit...

Jeg har lavet en bule i Kristians baby...
Så nu er den gode søndagsstemning ødelagt:(
Var lige i Fakta efter et par småting og da jeg bakker ud, så bakker jeg sammen med en anden..
Hold fast hvor blev jeg forskrækket!
Ved ikke hvems skyld det var, men det var til dels hvertfald min skyld, for jeg skulle ha orienteret mig en ekstra gang inden jeg bakkede.
En billist vinkede mig ud, så jeg tjekkede hurtigt at der var fri bane og så bakkede jeg, men det samme gjorde en anden.
Hun fik hurtigt sagt at det var min skyld og jeg var så forskrækket, at jeg bare gav hende ret.
Bagefter kom en mand hen og sagde, at han altså ikke mente det var min skyld alene, så han synes hun havde været lige lovlig hurtig til at give mig skylden. Så jeg fik hans navn og telefonnummer..
Kristian har nærmest ikke sagt et ord til mig siden jeg kom hjem, så her er ikke den bedste stemning...

22 kommentarer:

Anne sagde ...

Arhhhh, mon ikke I har været lige gode om det. Hvis hun bakkede samtidig med dig tyder det jo på, at hun heller ikke har orienteret sig ordenligt. Håber under alle omstændigheder, at i får det ordnet med forsikring osv. Du gjorde det jo ikke med vilje, så det er sgu ikke rart med en ødelagt søndagsstemning.

I øvrigt, tusind tak for en inspirerende og hyggelig blog, håber det hjælper lidt på
humøret:-)

Knus fra Anne.

MissT sagde ...

Øv hvor er det bare ærgeligt, men det er jo den slags der kan ske og han burde da være glad for at der ikk skete noget med dig ( selvom det ikk var det store uheld)

Bilen er sgu da kun en materialistisk ting som kan laves igen. Selvfølgeligt er det ærgeligt, men sket er sket og det kan jo ikk laves om, så det hjælper da ikk at han er sur.

Håber da du får en god søndag alligevel

MissMuffin sagde ...

Velkommen til Anne og tak for de søde ord:)
Selvom vi var ligegode om det kommer det vidst ikke til at betyde noget rent økonomisk om det var begges skyld eller kun min skyld, for Kristian og mig har ikke fælles adresse og jeg er under 25, så selvrisikoen ryger lige i vejret...

MissTulle, jeg tor faktisk Kristian elsker sin bil ligeså højt som vi elsker Emma og Tulle- der gik faktisk mere end et år før jeg måtte begynde at køre i den!
Så nu håber jeg bar det går iorden uden den store bøvl..

Mig sagde ...

Åhhh giv ham en tude kiks fra mig , gider du !!!

Det er sgu da kun en fucking bil!

Han skal bare være glad for der ikke er sket dig noget !!!

Det er jo ikke noget man planlækker... Vel !!!

MÆND !

Karin Grøn sagde ...

Det lyder til at være kompliceret, men godt der var vidner. Til gengæld er jeg glad for at du ikke kom noget til for en bil er en død ting, der kan repareret og med forsikring er det nok til at overkomme. Pas på ikke at begå den fejl at betale selv- det gjorde jeg engang da jeg var ung- biler er brugsgenstande uanset nogle mænd tror det er deres børn. De taber i værdi hver eneste dag modsat de mennesker vi omgiver os med. Så det er selvfølgeligt træls men så er det altså heller ikke værre.

Linda sagde ...

Ja, shit! den slags er ikke fedt.
Som udgangspunkt har den der bakker (vist) altid skylden, så mon ikke du skal dele skylden med den anden bilist?!
Det ville jeg undersøge hvis jeg var dig :)
En god søndag til dig, trods alt.

Ditte sagde ...

Øv øv, men sådan kan det jo gå :)
Håber Kristian bliver god igen, jeg kender også et par stykker, hvis biler man ikke har lyst til at skramme ;)

MissMuffin sagde ...

Marianne, jeg tror han er kommet sig over chokket nu, så idyllen er nogenlunde:)
Og kun en bil: det er en baby:)

Karin, det var meget pænt af ham manden at komme hen til mig bagefter med sit navn og telefonnummer, for han mente vidst også at jeg var ved at blive snydt, men jeg var jo bar så forskrækket...

Linda, det lyder det til. Vi må lige snakke med forsikringen imorgen, for vi ved ikke lige helt- Kristian og mig har jo bla. ikke samme adresse og jeg er ikke registreret som bruger af bilen..

Ditte, Kristian er en af de værste jeg kender på det område!
Puha...
Men han er vidst blevet god igen..

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Ej , hvor er det synd for dig.
Men tror bare din kæreste skal ha´lov at falde ned igen.
Man reagere mange gange på, at det er pisse dyrt.
Min mand bakkede ind i en trailer der stod stille midt i december måned, som er dyr nok i forvejen.
Der blev jeg vist også lidt sur...
Min svigerfar gjorde det samme som dig sidste sommer og da det er en skade der er sket ved at bakke, skal begge ha´skylden.
Det sagde de ihvertilfælde til ham.
Lidt strengt for så får forsikringselskaberne to selvrisikoer, men de er gode til at sno sig uden om...
Håber han alligevel gir dig et kæmpe kys inden du skal sove...
Knus Susi

Garn, hund & kat sagde ...

Altå mænd og deres biler!

Du var så heldig at der var et VIDNE til stede, oven i købet en mand.

Var jeg dig, så gav jeg hans nr. med det vums til gemalen så kan han høre historien fra en udefrastående og forhåbentligt kan det hjælpe ham lidt.

I øvrigt skyldes hans galde formodentligt, at han rent faktisk blev gal over at du har udsat dig for fare, det gik op for ham at han kunne miste dig og da det så kun var bilen, blev han lettet og mega vred over bulen for at ige pyt, bare der ikke er sket dig noget ligger mange mænd fjernt.

Psykologen er ens ven når man skal forsøge at forstå mænds ofte til tider ganske kringede hjerner og når det gælder deres biler kan man vist godt opgive på forhånd.

Men var der ikke noget med at du gjorde hans lejlighed velduftende i dag for at han kan få den solgt?

Så du skal blot ud og kører noget mere ellers få du jo netop ikke den erfaring han efterlyser *s*

pøj pøj med at få bjørnen i hi igen

Tine / det bedste jeg ved sagde ...

Hej søde Muffin,

Åhh hvor jeg føler med dig!
For en måneds tid siden kørte jeg et rådyr ned. Jeg kørte på en mørk landevej, og pludselig sprang der to rådyr ud foran bilen. Da de kom så pludseligt, havde jeg nærmest ramt den ene da jeg så dem. Stod hårdt på bremsen, men vidste godt at der ikke var noget at gøre. Den ene var ramt...

Er du gal hvor fik jeg et chok! Heldigvis skete der ikke andet end at bilen fik skrammer og jeg var total chokket. Rådyret døde desværre (og heldigvis) på stedet.

Havde det sindssygt skidt da jeg skulle fortælle Pierre det. Han blev noget sur, men det var pga. pengene. Heldigvis skal vi kun af med 2100 kr. for at få den repareret, men det er vildt trælse penge at skulle af med.

Pierre blev god igen senere på dagen, men shit jeg havde det skidt! Jeg var jo i bund og grund også ligeså sur som ham, men sket var sket... Hvorfor har rådyr ikke en forsikring? Øv!

Sender dig verdens største knus! Håber I nyder resten af weekenden, nu han er kommet sig over chokket.

Kh. Tine

Charlotte sagde ...

Ihh, sådan noget er altså også bare rigtig træls!
Jeg er også sådan en der bliver vildt forskrækket (og begynder at tude!) de gange jeg er kørt sammen med nogen (det er efterhånden sket et par gange - ikke altid kun min skyld).

Kristian skal nok bare lige have slugt ærgrelsen - for den er jo helt reel. De gange det har været min egen skyld har jeg da heller ikke kunne lade være med at punke mig selv med skyldfølelse, bare fordi jeg var så ærgelig. - Men når alt kommer til alt, så ER det bare penge det handler om , det skal man huske på.

Jeg håber at I begge har haft en okay søndag, trods alt...:o)

MissMuffin sagde ...

Hej Susi..
Han er heldigvis faldte helt til ro nu, især efter vi har snakket med en af vores kammerater som er forsikringsmand, som sagde at det nok skulle blive rimeligt, især når jeg nu havde et vidne..
Men det med de 2 selvrisikoer, det havde jeg da slet ikke tænkt over- det er egentligt lidt frækt!

Sisse's mor, han har et helt specielt forhold til den bil og han kunne jo se, at jeg ikke var kommet mere til skade end jeg sagtens kunne gå, haha:)
Han er faldet ned nu, så der er fred og idyl nu..
Lejligheden sælger han nu ligeså meget for min skyld, for jeg vil ikke bo der, så det må til for vi kan flytte sammen.
Derfor hjælper jeg alt hvad jeg kan på den front..

Ja, helt ærligt Tine, sån nogle skide rådyr burde sq have en fælles forsikring- ring da li til SkovogNaturstyrelsen og snak med dem, haha...
Ej, er glad for at høre at der ikke skete mere, for et sammenstød med et rådyr kan være ret voldsomt!
Det her kommer til at koste meget mere, for jeg er ikke reg. som bruger af Kristians bil, er under 25 og vi har ikke samme adresse, men nu må vi se hvad forsikringsmanden siger imorgen..
Godt Pierre blev god igen- det er Kristian også blevet:)

Charlotte, normalt er jeg ikke så pivet, men idag havde jeg godt nok lyst til at tude, for synes li det var prikken over i'et for al den trælshed der lige er:)
Det er mega irriterende med pengene, for dem kunne vi sagtens ha brugt på så meget andet..

Piskeriset sagde ...

Øv altså! Jeg har ikke kørekort, så jeg kører aldrig i gemalens bil (han er lidt sart... ;-)), men han fik selv lavet en skade sidste år og var selvfølgelig rigtig ærgerlig, og det ville jeg også selv være.

Men det er jo bare en ting, og så længe du ikke gjorde det med vilje, så har han altså ikke noget at være sur over. Godt at han også er mere oven på nu!

Garn, hund & kat sagde ...

Jeg må indrømme jeg aldrig har hørt om at man ikke må låne sin bil ud til andre.

Det kan forsikringsselskabet heller ikke bare lige lovgive om sådan lige. Medmindre K. har helt specielel forsikringbetingelser om at han ikke må låne sin bil ud til nogen under 25, så tror jeg altså ikke du skal være urolig.

Jeg nåede at svarer dig på min blog - men så forvandt alt - men jo tak. det blev rigtigt godt - af at være ingenting. Det er rart at lave madplan, så er der altid et eller andet i huset der kan sættes sammen *s*

Charlotte sagde ...

Garn, hund & kat: Det kan godt være tilfældet. Jeg skal fx. betale dobbelt selvrisiko, hvis det er en person under 25 der laver en skade på min bil.

Det er selvfølgelig noget jeg selv har valgt, men da jeg sparede 1500 kr. årligt på præmien, synes jeg at det var okay.

Men Kristian ved vel selv, om han har sådan en tilføjelse til sin police?

MissMuffin sagde ...

Piskeris, jeg tror også nogen gange han ville ønske jeg ikke havde, haha:)
Han ved jeg ikke gjorde det med vilje og mit "vidne" anses vidst som formildende omstændigheder..

Sisses mor og Charlotte, Kristians police er vidst lavet sådan, at selvrisikoen er højere, hvis skaden laves af en person under 25 år- og det er jeg jo..
Så den fordobles nærmest når det er mig der har kørt bilen..
Formildende omstændigheder havde det muligvis været hvis vi var samboende, men det er vi ikke på papiret, så det hjælper ikke så meget..

Annette sagde ...

Åh nej søde, også du. Jeg prøvede det sidste sommer og man har det ganske forfærdentligt, efter det er sket, uanset om man har skylden eller ej. Godt, at du har et vidne som kan fortælle, at det ikke er din skyld alene. Den anden part i mit uheld var også et kvindemenneske, som i hvert fald mente, at skylden var min, selv om det næsten var umuligt. Jeg håber at Kristian tilgiver dig.
Dejligt med det lille feriebarn, forhåbentlig går det stadig godt med de 2 damer sammen.
Jeg faldt over den Chocolate Fudge, hvor køber du den henne? Den skal jeg da vist have fat i ved næste Danmarks besøg.
Håber, at Kristian er faldet til ro og at han bare er glad for at der ikke skete noget med dig.

Garn, hund & kat sagde ...

Lyder så godt du har et vidne - sådanne er guld værd. Har selv lige været i nøjagtig samme situation - med jobbets bil!

Heldigvis var der også her et vidne som selv om jeg fik skylden af modparten og jeg vidste det var ej min skyld - så kom vidnet helt af sig selv og sagde at værsgo her er mit kort - det var dem der, der kørte ind i dig, fik du deres nr. plade? jeg har skrevet den ned her og her er mit tlf nr.

.. Jeg slap så med at overrække alt til min chef der kunne fortælle at den bule havde været der længe...!

Ærgeligt Kritian har lavet såan en kausul når han nu er så heldig at have dig.
Måske andet I skal have rettet ved samme lejlighed?

Vær ærlig til forsikringen - Det virker da som om I bor sammen når man følger lidt med her..?

Tina Liel sagde ...

UPS iger jeg bare. Trods det økonomiske er det nu godt at det ikke skete mere men surt er det! KNUS♥

heidi sagde ...

Hvordan er det gået med forsikringen? Kan godt se du har haft andet at tænke på i ugens løb (trist med din morfar, men det lyder som om det er godt han fik fred), men håber du har fået lidt ro i sjælen mht. forsikring og udgifter osv.

Kender det kun alt for godt selv - kørte op bag i en med anhængertræk for et par år siden, det kostede 35.000 i reparationer og forhøjet forsikring i 3 år.
I torsdags kørte manden så en ræv over, og det kommer til at koste 23.000 plus igen forhøjet forsikring, fordi vi ikke nåede ned på lavere trin igen efter min skade.
Så nu har vi solgt bilen (som hele tiden har været alt for dyr i både benzin og forsikring), og får en ny og billigere (i drift i det mindste) på fredag.
Det jeg egentlig ville sige er - det er pisse træls når sådan noget sker, men det vigtigste er trods alt at du er ok - og jeg kender udmærket det med en mand der bliver muggen når hans bil kommer til skade. Men jeg tog det til gengæld pænt i torsdags, så jeg har også fået en undskyldning for da han blev sur :-)

MissMuffin sagde ...

Annette, og jeg plejer endda altid at sige, at jeg ikke forstår at han er så øm over sin bil, for jeg har aldrig lavet skader på den- nu går den ikke længere:)
Fudgen kan fåes i de fleste SuperBest, de har en hylde med amerikanske varer, men prisen er ikke så venlig..

Sisses mor, det skal helt sikert undersøges om det ikke kan betale sig at ændre det..
Vi bor sammen, men Kristians har adresse i sin lejlighed, for det skal han for at den kan forsikres..
Så det bliver vi nød til indtil den engang er solgt.

Tina, det har du helt ret i.
Efter det med morfar er jeg altså også ret ligeglad med den dumme bule..

Heidi, der er ikke sket så meget endnu, men vi kommer vidst ikke udenom at selvrisikoen fordobles:(
Bilen er ok i drift til vores forbrug, problemet er bar at jeg ikke er ældre mht. forsikringen. Det er en åndssvag regel!