søndag den 18. juli 2010

Hvis jeg var en by, så var jeg...


Ja, hvis jeg var en by, så var jeg Møgeltønder!
Nøj, hvor er der hyggeligt dernede, men vi havde desværre ikke tid til at nyde byen, kun til en hurtigt tur igennem byen i den nye bil inden vi skulle videre...
Kristian er som barn kommet meget i Møgeltønder, da hans stedfar var gode venner med lengreve Hans Schack, der boede på Schackenborg frem til 1993, hvor Prins Joachim overtog slottet.
Jeg har aldrig været der før, så vi smuttede en lille tur forbi, da Kristian har mange gode minder fra de ferier- men tror mere det skyldtes al slikken fra grænsehandlen og ikke det historiske eller kulturelle:)
Byen er fuld af små snoede gader med brosten, små velholdte huse med klatreroser, hyggelige spisesteder og selvfølgeligt Schakenborg Slot, der er godt gemt bag træerne.
Kommer vi på de kanter en anden gang, så skal vi helt sikkert bruge lidt tid i byen og spise på en af de små hyggelige cafeer.

4 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Hehe - nu fik du mig til at sidde og tænke over, hvilken by jeg så er! :-D

(og jeg fandt ikke lige noget svar...)

Det lyder som et meget kønt sted - ærgerligt at I ikke fik brugt lidt mere tid der.

MissMuffin sagde ...

Haha, det fandt du alligevel ikke:)
Det hele var en idyl, lige sån et sted jeg gerne ville bo...
Møgeltønder er dog li langt nok væk fra Nørresundby...

Miss Midtjylland sagde ...

Hi hi - Du er også lidt en prinsesse, så du ville sikkert passe godt ind i Møgeltønder :-) På med diademet, dame :-)

MissMuffin sagde ...

Haha, du forstår mig altid Pia:)
Ud med Joachim og ind med Sabina!!
Ved ikke om du nogensinde har været der, men er ret sikker på du også vil synes det var sååå yndigt:)