mandag den 25. april 2011

TEST: Biodynamisk tomatsauce

Der bliver ved med at være lækkerier tilbage i skabene efter Madbloggertræf 2011:)
I aften var det alletiders, for aftensmaden skulle være nem og der kom dette glas biodynamiske tomatsauce fra Helios mig til hjælp.
Tomatsaucen bærer Demetermærket, som er en garanti for økologi og biodynamisk dyrkning.
Vi fik tomatsaucen sammen med frisk pasta og små kødboller, som er Kristians livret.
Den smager rigtig godt, men er ikke noget særligt i forhold til mange andre tomatsaucer og jeg vil gætte på, at prisen er noget højere end de fleste andre saucer.
Afhængig af prisen kunne jeg godt finde på at købe den igen, for den smager dejligt og meget af basilikum, som jeg elsker.
Emballagen er også super fin, den leder tankerne mod italien og solmodne tomater:)

Jeg vil give tomatsaucen 4 ud af 6 stjerner.
Ikke noget særligt, men stadig ret god.
Pastella skal vidst være glade for, at de ikke er en del af denne test, for jeg er ret skuffet og forarget!!!
I aftenens pakke med papardelle finder vi 2 små stykker glasskår!!
Selvfølgeligt opdager vi det først, da vi skal til at tage den sidste lille smule pasta og de ligger nede i bunden af skålen og kigger på os. ØV, for noget svineri!!
Nu må vi da håbe, at der ikke er nogen af os der får mavepine i aften..

4 kommentarer:

Maria sagde ...

nej da, hvor skrækkeligt med glas i maden! Håber jeres mavser overlevede!

Cecilie L. sagde ...

Øv med glas i maden... :/

Ved du forresten hvad biodynamisk betyder? Jeg blev nemlig overrasket, da jeg hørte det! Det er en spirituel dyrkningsform, som blandt andet handler om hvor planeterne står og overnaturlige kræfter... du kan se mere her: http://da.wikipedia.org/wiki/Biodynamik_%28landbrug%29

Det er jo ikke fordi det gør noget, det er bare meget sjovt at høre - hvis man fx (som mig) tror at det er noget a la økologisk.

Annette sagde ...

Hmmmmm, det var ikke særlig lækkert med de glasskår, forhåbentlig var der kun de 2 stykker.
Et forsinket tillykke med fødselsdagen og godt at kære lille Emma er kommet over "tandlægebesøget".

MissMuffin sagde ...

Maria, jeg håber hvertfald ikk at vi er kommet til at spise noget af det!

Cesilden, det var lidt ulækkert!
Ja, jeg ved det godt, det er lidt sjovt:)
Hvis du kigger på biodynamisk.dk kan du læse meget mere.
Her forstår jeg det mest som balancen mellem natur og menneske, at den dyrkede jord plejes således at dyrkningen af menneskeføde sker i balance med omgivelserne.
Det er vel nej tak til det industrialiserede landbrug og tilbage til de gamle metoder..

Annette, det håber vi også- men jeg har sendt en sur mail til Beauvais, der ejer Pastella..
Mange tak:)
Emma har det rigtig fint, hun er tilbage i topform:)