lørdag den 18. juni 2011

Reste-buffet...

 Mens mine kollegaer sidder og sipper hvidvin og spiser lækker mad til Sallings sommerfest i aften, så har menuen herhjemme stået på rester fra torsdag og fredag, tilsat et par pølser og en grøn salat.
Lidt kedeligt, men rester skal også spises og det blev nu ganske udemærket.

I min frokostpause var jeg en tur på torvet.
Det var ikke meget, jeg købte, for næste uge er vi ikke meget hjemme, så der skal kun laves mad onsdag når Nicole og Nina kommer på besøg.
Jordbær og vindruer købte jeg, men så spottede jeg en ny vogn: Rokkedahl kyllinger.
De havde fine kyllingepølser med på torvet, der kostede 10 kr. stykket.
Sån 3 hapsede jeg, for det lød lovende "ingen unødvendige tilsætningsstoffer" stod der på skiltet bag i vognen.
Det kan jeg li!
Men hov! Efter de blev pakket i pose og jeg fik studeret varedeklarationen derhjemme, så synes jeg da nok der var nogle unødige tilsætninger; hvad laver E451, soja og en masse stivelse i mine pølser (bemærk, at der ikke står noget om kylling deri, men mon ikke det er en fejl:)) ?
Synes nu nok li, at det er falsk reklame!
Dog skal det siges, at pølserne smagte rigtig fint og slet ikke fedtede ligesom almindelige pølser, som jeg slet ikke kan spise længere.
Tror li jeg skal snakke med damerne næste gang, for jeg synes det er lidt vildledende eller er det bar mig der er hys?
De sælger så også fremover kyllingebryst og hele kyllinger, så måske der kun henvises til dem, men det er altså stadig for dårligt.

Ingen kommentarer: