onsdag den 23. marts 2011

Klar til sommer og solskin

Jeg er nået til den tid på året, hvor jeg ikke gider flere strikketrøjer, store halstørklæder og støvler.
Så når den står på shopping, så er det lette sommerkjoler, flotte sandaler og små jakker mine øjne søger.
I sidste uge blev det denne søde sommerkjole fra H&M til 199 kr.
Den enkle model er rigtig god til min krop, for jeg er smal foroven og har et par brede hofter, som ser lidt mindre brede ud i sån en løs model:)
Den kan bruges som den er, eller med en rå deminvest udover eller et par shorts under..
Jeg er altid bevidst om, hvad min garderobe mangler, når jeg shopper.
På den måde har jeg efterhånden også fået en tøjsamling, som jeg er glad for og som sjældent giver mig kriser:)
Det er en god ide, når shoppe-budgettet ikke er så stort:)

Ikke at der ikke kan ryge impulskøb med hjem, for jeg kan jo liiii falde over noget, som jeg ikke kan leve uden:)
Lige for tiden tiltrækkes jeg af alt med striber eller prikker:)

Lige nu ser ønskelisten sådan her ud:
  1. Et par sorte pumps med en ikke for høj hæl (skal bruges snart!)
  2. Deminvest, en løs og hofte-lang model (Har spottet en, den skal bar lige prøves ved lejlighed)
  3. En ny pung
  4. En sort læderjakke (kræver vidst, at jeg sparer lidt op:))
  5. Sommertoppe!
Jeg elsker som alle andre piger tøj, sko, smykker og tasker, men jeg går ikke sån vildt op i mode.
Mit stil er vidst meget enkel og jeg kan godt li lag-på-lag.
Min garderobe består mest af ensfarvede jeans, mange cardigans, neutrale farver, store tørklæder, tanktops og flade sko. Og så elsker jeg neglelak!
Jeg læser en del modeblogs, men synes faktisk, at meget af det er mega grimt, haha:)

Om søndagen ses jeg faktisk oftest i Kristians træningstøj, uden bh og uden makeup, også selvom jeg skal ud og handle og gå tur med Emma:)

Hvordan er dit forhold til mode?

11 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Jeg synes også, det er hyggeligt at shoppe tøj (desværre er jeg for god til at komme sommertøj, så det er begrænset, hvad jeg må/bør købe af tøj de næste fem måneder :-O). Mode interesserer mig til gengæld ikke.

Bitten sagde ...

Jeg ved knap nok, hvad mode betyder :D
Er i en langsom proces med at revidere min garderobe, fordi jeg simpelthen har for meget kedeligt tøj (jeans og kedelige hættetrøjer), og skal faktisk forbi H&M i dag. Jeg skal i hvert fald have mig en neutral cardigan, for sådanne mangler jeg virkelig.

Lone sagde ...

Hvor er den sød og sommerlig din nye kjole.

Jeg bliver altid så imponeret over folk, som har en sikker smag og ved, hvad de vil have og hvad, som passer sammen med det, man har i forvejen.
Jeg er impulskøber og har desværre gjort masser af fejlkøb.
Men du har en sikker smag og er god til at finde nogle rigtig søde ting, har jeg set hen ad vejen :-)

Stine sagde ...

Jeg har også kigget på den kjole, for den er så fin og sommeragtigt med mønstret og farverne. Jeg må hellere få den prøvet, måske er jeg heldig at den også sidder godt :)

Unknown sagde ...

Hmmm.. jeg forsøger også at blive bedre til at undgå fejlkøb, som du skriver om. Det er så ærgeligt at købe noget, der bare hænger i skabet, og aldrig bliver brugt. Måske kender du Tini Owild, stylist. Hun har skrevet en ret fin bog, der hedder fra OK til LÆKKER - Den har hjulpet på mine fejlkøb. Den kan jeg virkelig anbefalde. HVis jeg skrev om mode ville jeg klart skrive om den bog.. Men det gør jeg jo ikke.. såå..

:-)

Kathrine sagde ...

Den er virkelig fin! Altså, jeg kan godt lide tøj og shopping - men meget af det tøj der er på mode, det er dælme ikke lige mig.. Er dog glad for at der kommer en 70'er bølge med blomster her til sommer, det er lige mig.. Læste i starten faktisk flest modeblogs, men er kommet frem til at det ikke duer til mig ;-)

Mine favoritter er helt klart kjoler, tunikaer eller enkle tshirts, med jeans, cardigan til og tørklæde, smykker og neglelak til at pifte op! :-)

MissMuffin sagde ...

Piskerid, jeg elsker at shoppe- både tøj, mad og interiør:)
Sommertøj er også altid så fint, det er også min svaghed!

bitten, H&M har super meget fint tøj lige for tiden, men det er vidst mest til sån nogle små størrelser som dig:)

Tak Lone:)
Jeg misunder også tit mine evninder for deres stil. De ser simpelthen bar altid så godt ud!
Jeg synes, at det er ret sejt, at du har en vildt lækker og dyr designertaske, det havde jeg aldrig gættet:)

Stine, den er rigtig fin og har en tilpas længde- den er dog en smule gennemsigtig:)

Det lille køkken, jeg laver også en gang imellem fejlkøb, mest fordi jeg glemmer at tage hensyn til min krops form og får noget, der kræver li det smallere hofter:)
Med lidt planlægning ved jeg hvad jeg mangler og så undgår jeg for det meste fejlkøb..

Trine, kan du? Troede slet ikke tøj og shopping var dig:P
Jeg er også vild med den der luksus-hippiestil der komer frem her til sommer, det er lige mig:)

Sandra sagde ...

Jeg er meget nærig generelt, når det kommer til penge. Så jeg får ikke købt så meget tøj. Men jeg har hvad jeg skal bruge. Jeg bør ikke klage. Jeg går ikke så meget op i mode heller, men jeg elsker da at få købt nyt, lækkert tøj og shoppe i ny og næ. Elsker især at købe fest tøj (kjoler, smykker etc.) Men nej, jeg er ikke den store modefreak :b

MissMuffin sagde ...

Sandra, jeg tror også godt, at jeg kunne trænge til a være lidt nærig, for jeg er GOD til at bruge penge.
De sidste par måneder har vi økonomi været god, så der har jeg nok brugt 1500 kr. om måneden på tøj, frisør, dullegrej, køkkenudstyr og interiør, hvilket har været en vild luksus!
Nu køber jeg mest tøj i H&M, Monki, Vero Moda, Gina Tricot og er god til at spotte tilbud, så man får meget for pengene på den måde..

Maj sagde ...

Åh jeg elsker tøj og at shoppe, frygtelig vane - hvis man spørger Manden, ha ha ha...

Og lige med hensyn til mode, så har jeg også i lang tid læst modeblogs, som jeg er kommet mere og mere fra, da jeg som du, oftest synes at det er lidt grimt, og så synes jeg også tit at modebloggere er lige en tand for selviscenesættende efter min smag!

Jeg har en tendens til at shoppe modetrends, og er ikke en klassisk pige, det betyder også at min stil skifter lidt efter humør ;)

Og rigtig, rigtig sød kjole :)

- Maj

MissMuffin sagde ...

Maj, det samme synes Kristian vidst, haha..
Jeg læser en del modeblogs og henter en del god inspiration til enkelte dele, som jeg synes er flotte.
De store blogs er godt med i hvad der sker i modeverdenen fremover, men jeg synes bar de har en tendens til at ligne hinanden helt vildt og det sq kedeligt!
Min stil er nok meget enkel og en smule boho, for jeg elsker blomster, mange lag og mange smykker:)