onsdag den 30. januar 2013

Hvis jeg var single...






 .... så skulle jeg helt sikkert bo sådan her! Masser af pasteller, mønstre og dimser i et stort, men alligevel gennemført vivar:)
Billedserien er fundet på bloggen "Mix and Chic".
Jeg synes, at det er et skønt mix af farver, mønstre og strukturer. Stilen er meget feminin og på samme tid lidt skør, men det må også kræve et helt særligt øje for at sammensætte sådan en bolig uden det ender i totalt kaos.
For os almindelige mennesker er der nu stadig en masse inspiration at hente i farvesammensætningen, brug af mønstrede tekstiler, de forskellige materialer som guld og porcelæn og mixet af moderne og gammeldags møbler.
Herhjemme er alt holdt i hvid, beige, sort og så er træ ret gennemgående, for vi har nogel ret dominerende bordplader i genbrugstæ på både sofabord og spisebord.
Min plan er, at der langsomt skal sniges en lille smule rosa ind, så det ikke bliver alt for råt:) Men så gennemført som dette hjem går Kristian aldrig med til:)


8 kommentarer:

Libbie sagde ...

*ha ha* kan godt lide din overskrift, hvis jeg var single, for tænker også tit når jeg ser de meget pastellede hjem...hvor er manden henne??? Tommi gik aldrig med til det, selvom at han som sådan ikke interesserer sig for indretning. Jeg har dog fået lov til at få én tapet-blomstret væg i soveværelset :)

Maria sagde ...

jeg er faktisk single, og sådan ser der slet ikke ud hos mig.... Jeg elsker tøsede hjem, men ville nok ikke kunne holde ud at bo sådan, tror jeg ville få klaustrofobi af så meget nips. Men jeg er faktisk begyndt at arbejde bevidst på at være lidt mere feminin i min indretning, selv om det nok lyder skørt... Jeg er meget til rene linier men prøver at tænke i at bløde det lidt op. Her er nuancer af gråt, råhvidt, lyst træ, mørkt skrivebord. Det skal siges at jeg elsker make-up, smart tøj, høje hæle, så mit eget look er da feminint. :)

Helle (LoquaciousLily) sagde ...

Haha, hvor jeg kender det! Jeg kan også godt finde på at tænke den samme tanke når jeg kigger i boligblade eller tuller rundt i ikea. Men skulle jeg nogensinde blive single, så ville jeg gå ud og købe en hvid sofa og en masse bløde puder. Men når man har en kæreste der elsker at spise chips i sofaen, så dur sarte farver bare ikke. :)

Julie Søndergaard sagde ...

Meget feminint men jeg elsker det :-)

Jeg har også gået og tænkt over, hvis jeg boede alene ville jeg bo sådan og sådan... Men jeg prøver alligevel at lave lidt om, og nogen gange uden at spørge min kæreste fordi jeg ved han ville sige nej, men når jeg så har gjort det kan han alligevel godt lide det :-)

Jønne sagde ...

Hvis du var single og boede sådan, så ville du nok forblive single i meget lang tid! Og hvis du fandt en mand ville det næppe være en rigtig MAND.
Jeg ville ikke kunne overleve ret længe sådan et sted - Beklager! Men denne gang støtter jeg altså Kristian.

MissMuffin sagde ...

Binemor, så synes jeg, at du har en ret tolerant mand- det gik Kristian aldrig med til. Men jeg ved, at det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse, så nogle gange "kommer jeg til" at købe noget, som jeg ved han ikke kan li..

Maria, jeg ville drukne i nips og pastelfarver hvis jeg var single, haha. Jeg bor ret feminint og elsker nips, pasteller og ting der glimter. Min tøjstil er dog lidt mere enkel og kedelig...
Rene linjer kan også sagtens være feminint:)

Helle, Kristian er utroligt ordenlig, så vi kunne godt have en hvid sofa- det er meget værre med mig og Emma, den ville vi ikke kunne holde ren.
Var jeg single ville jeg tapsere soveværelset med blomstret tapet og drukne mit hjem i nips og dimser:)

Julie, det er også meget gennemført og meget flot.
Jeg gør det samme- det nemmere at få tilgivelse end tilladelse. Nogle gange går der også flere dage før Kristian opdager noget, haha..

Jønne, jeg vil jo så mene, at hvis han mandlighed kan overleve sådan en omgang, så må han være en rigtig mand:)
Ej, man bliver nød til at være sån nogenlunde enig. Sån en 60-40 fordeling synes jeg er passende- når jeg bestemmer mest:)

Anonym sagde ...

Hej vil lige sige du har en super fin blog

MissMuffin sagde ...

Anonym, mange tak:)