onsdag den 27. oktober 2010

Nutella Fudge Brownies...

Ferrero Rocher burde snart blive min sponsor, så mange gang som Nutella nævnes på bloggen:) Nu sker det endnu engang:)
Under en omgang oprydning i køkkenet faldt jeg over en udskrift, som jeg ikke kan huske hvor jeg har fra.
Opskriften på Nutella-Muffins! Og så på kun 4 ingredienser! Hvordan kunne jeg fortrænge den?!
De er så nemme at lave og smager virkeligt godt og meget intenst, så det er fint, at de kun skal laves i små muffinsforme. Kan anbefales med iskoldt mælk til:)
Alletiders lille projekt på sån en trist regnvejrsdag som idag!

Nutella Fudge Brownies (9-10 stk)
115 g. nutella
115 g. hakkede hasselnødder
5 spsk. hvedemel
1 stort æg

Bland alle ingredienser godt sammen med en ske, men gem lidt af de hakkede nødder.
Dejen skal være glat, blank og ikke alt for fast. Jeg tilsatte lidt ekstra æggehvide.
Kom 9 små muffinsforme ned i en muffinplade og fyld dejen heri. Drys resten af nødderne over.
Bag dem ved 175 grader varmluft i ca. 10 min.
Tag dem op af muffinpladen og lad dem køle af på en rist.
Kan holde sig 3 dage ved stuetemperatur.


Eftersnak: Er bedst når de er lune, da de er ret bastante når de bliver kolde:)

19 kommentarer:

Kathrine sagde ...

Nøj de ser gode ud!! :D

Haps, sådan nogle skal jeg helt klart prøve at lave - SNART!

Kh Trine.

Emily sagde ...

Nøøøøj, hvor ser de gode ud!

Ville sådan ønske at jeg havde noget nutella i huset...

MissMuffin sagde ...

Trine, gør det!
De er så gode og smager rigtig syndigt:)

Knus

MissMuffin sagde ...

Emily, de er virkeligt gode..
Looooves Nutella:)
Du må ud og ha fat i noget så!

Anja sagde ...

Eeej, det se lækre ud!! Så er det jo godt at man har et kæmpe glas Nutella på lager... :D

MissMuffin sagde ...

Frk. B, så må du hellere smutte i køkkenet og se om der er til en omgang muffins:)
Du bliver ikke skuffet:)

Piskeriset sagde ...

Argh, nu kom der endnu en opskrift i samlingen! Men tak alligevel - de ser pivlækre ud ;-)

MissMuffin sagde ...

Piskeris, den samling krymper bar aldrig:)
De er hvertfald gode og hurtige at lave- oss hvis der kommer uventede gæster:)

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Uhm... de ser lækre ud.
Dem må jeg prøve.
Tak for opskriften.
Knus Susi

Camilla sagde ...

Hold da op de ser bare så lækre ud! og som du siger, så kun 4 ingredienser - det er da fantastisk... jeg må bestemt ud og købe mig et glas nutella så jeg kan prøve dem :o)

knus
Camilla

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Wauuwm hvor ser de lækre ud. Dem må jeg helt sikkert se af, snart og få kopieret :)
MUMS

Kærligst fra Kristine

Tanja sagde ...

Jeg ved hvad jeg skal lave i weekenden :D Er lige nu glad for at kæresten lokkede et par glas nutella med hjem fra Tyskland ;)

Tænkte på om det måske kunne være et hit med is til.. ? Eller bliver det for sødt? Man kunne måske os knuse et par tuc kiks i opskriften..

Men det skal klart prøves i weekenden! :D

foodfanatic sagde ...

Uhm de ser lækre ud, og jeg elsker nutella. De skal bestemt prøves en dag. Kh Nadia

Den positive vejleder sagde ...

Mumsfilibaba MissMuffin!
Hvor ser de guf ud :)
Har ditto brugt dagen på at bage; både brød og to slags muffins... Mere om det i morgen, når jeg er hjemme ved min egen computer. Lige nu er jeg nemlig babysitter for min veninde og hendes kæreste skønne skønne lille Sofus ;-)
Mange hilsner
Eva

Anonym sagde ...

De ser virkelig lækre ud! Har dog stærkt på fornemmelsen at jeg skal nøjes med at kigge på dem, tror de er lige lidt for søde for mig :-)

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Velbekomme Susi:) Håber du vil synes om dem- de er nu bar bedst lune..

Camilla, det er lige til at overskue- også fordi opvasken kun bliver en skål og en ske:)
(Jeg har altid hakkede nødder på lager)..

Kristine, de er også gode!
Men de er altså helt klart bedst når de stadig er lune, for de bliver ret bastante når de er kølet af. Måske lidt bagepulver kunne afhjælpe?

Tanja, det er jo den perfekte timing så:)
Server dem lune med vaniljeis eller sorbet til, det tror jeg kunne vær et hit!

Nadia, jeg er blevet helt afhængig af det skidt! Det li før jeg sveder Nutella:)

Eva, igår var altså også bar en rigtig bagedag! Jeg bagte også nogle brød, som der kommer på iaften:) Håber dig og Sofus hyggede jer uden de voksne:)

Birthe, de er hvinendes søde, så jeg tror bestemt heller ikke det er noget for din "usøde tand":)

Leander sagde ...

Mmmm de ser super gode ud, jeg var ude og købe et mega glas nutella i dag så jeg kan komme igang med at bage ;)

MissMuffin sagde ...

Julie, jeg håber at du synes om dem- men det er nu heller aldrig dårligt at have et ordenligt glas Nutella på lager:)

Anonym sagde ...

Hejsa. De ser rigtig lækre ud. Jg skal bage til min klub, og har set du også har en opskrift på nogle nutella brownies. Hvilken ville du anbefale jeg laver. Og med hensyn til den anden opskrift, syntes du måske der skulle lidt chokolade eller kakaopulver i ? Fortsat god dag !! :))