fredag den 1. juni 2012

Sommerliv på trappen

Det var ikke meget sol, som jeg nåede at nyde pga. sygdom, men derfor skulle Emma ikke snydes. Når der er godt vejr kan jeg godt få lidt dårlig samvittighed over, at hun er en lejligheds-hund, men så må vi bare være kreative:) Så en kompostbeholder på fortrappen bliver til en lille hunde-altan, hvor hun kan nyde solen og samtidig holde øje med livet på Østergade.
Jeg plejer gerne at ligge et lille tæppe ud til hende, men hun foretrækker at ligge direkte på de kølige fliser- eller endnu bedre; oveni det vand, som er spildt ved blomstervandingen:)
I år har jeg lidt flere krukker på trappen, men jeg har nu ikke særligt grønne fingre. Den lyserøde Hortensia og "Susannes Sorte Øje" trives dog overraskende godt, mens deres nabo ikke rigtig synes at trives med livet på trappen.
Jeg ville gerne have et par altankasser op på trappens gelænder, men det mener Kristian nu ikke er nogen god ide, for han tror de vil blæse ned. Nu må vi se. Falder jeg nu over nogen, som passer til trappen, så gør jeg nok forsøget:)

4 kommentarer:

Loquaciouslily sagde ...

Det ser vel nok hyggeligt ud :-)
Jeg har købt nogle altankasser i Føtex, hvor selve hanken kan spændes ind, så måske de kan bruges. Ellers har jeg også set flere kreative forsøg, hvor man bare borer et par huller i altankassen og vikler noget kraftigt ståltråd igennem hullet og rundt om gelænderet. Men jeg kan godt forstå at du gerne vil have altankasser, for det ser så fint ud og så bruger det ikke nogen gulvplads :-)
/Helle

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Dejlige skiderik til Emse :) Chillum nyder også solen på altanen når vejret er til det, men hun vil helst ligge på bløde sager :) Man er vel diva ;)

Mht. altankasser, så skal du helt ikkert have dig et par stykker, eller i hvert afprøve det :) jeg købte to tyks til altanen i Bilka for en uges tid siden, og de hænger nu ret godt. Man skal jo huske på, at de vejer en hel del, når først der kommer jord og skidt i :)

MissMuffin sagde ...

Helle, det tror jeg også hun synes det er:)
Gode forslag, det vil jeg prøve! Eneste problem er, at jeg har lidt svært ved at holde liv i planterne derude, for der er jo lidt blæsende med vind fra begge sider. Efter regnen igår er det kun hortensian der ser ud til at trives og de andre er helt døde:(

Kristine, det vil Emma også normalt, men tror hun synes det er rart at få afkølet maven på de kolde fliser:)
Det er jo det, så jeg må lige se på det og så håbe på, at der findes planter der kan klare det hårde "vejr" derude..

Lone sagde ...

Hvor er det dejligt, at Emma har fået en fin plads til at sole sig i :-)
Altankasser er en god idé. Du kunne plante pelargonier i dem, de kan holde til blæsten og lidt udtørring, hvis du glemmer at vande.
Du er efterhånden professionel madblogger og -tester :-) Flotte billeder du tager af skabelserne.
Isen med limeskiven på kanten af glasset ser smuk ud i al sin enkelhed.