torsdag den 11. oktober 2012

Hazelnut Praline Muffins

Min familie er godt forvænnede med hjemmebag, så da jeg skulle hjem en lørdag for noget tid siden slog det mig pludseligt, at jeg hellere måtte bage et eller andet.
Disse skønne muffins med fyld af nutella passede lige med skabenes indhold og var ganske hurtige at røre sammen.
Opskriften er fra "Cake Days" som er endnu en skøn bagebog fra The Hummingbird Bakery.
Det var meningen, at sukkeret på toppen skulle smelte og blive sprødt, men det skulle nok ha været rørsukker så:)

Hazelnut Praline Muffins (10-12 stk.)
300 g. hvedemel
145 g. sukker
1 tsk. bagepulver
1/2 tsk. natron
250 ml. kærnemælk
1 tsk. vaniljeessens
2 æg
85 g. smeltet smør
150 g. nutella
30 g. finthakkede hasselnødder.

Bland mel med 115 g. af sukkeret, bagepulver og natron.
Pisk kærnemælk, æg og vaniljeessens sammen.
Pisk blandingen sammen med de tørre ingredienser.
Pisk herefter smørret i.
Rør ca. 80 g. af nutellaen sammen med dejen.
Kom 10-12 papirforme i en muffinplade. Fordel halvdelen af dejen i formene.
Kom 1 stor tsk. nutella oveni i hver formen.
Fordel resten af dejen over.
Drys med resten af sukkeret og de hakkede nødder. 
Bag dem ved 170 g. i ca. 25-30 min.
Tag dem forsigtigt op af muffinpladen og lad dem køle helt af.

7 kommentarer:

Lotusblomsten sagde ...

Jeg har fulgt din blog et par år efterhånden, sådan on and off :-) Jeg er lidt nysgerrig for at vide hvad dit kamera hedder. Jeg er nemlig på jagt efter et nyt kamera, men har ingen forstand, så hvis jeg kunne lokke dig til at skrive navnet på dit vil det være super. Ellers vil jeg bare sige at jeg er vild med din blog og finder ofte inspiration :-)

MissMuffin sagde ...

Mit kamera er et Canon EOS 1000D, men det er en udgået model. Den nye hedder EOS 1100D (det har Kristine fra bloggen CookieCrumble.)
Jeg er ganske tilfreds med mit og har 2 forskellige objektiver dertil. Der er masser af fine kameraer, så jeg vil råde dig til at spørge en med forstand på det, ud fra hvad dit behov er:)

Anonym sagde ...

Hej Missmuffin

Dine muffins her ser super lækre ud, prøver at bage dem i aften til skolen imorgen. Men hvor køber du de brune "muffinsforme", eller er det bare bagepapir. Synes nemlig det ser rigtig fint ud og lidt prof :)

MissMuffin sagde ...

Gør endeligt det, de er super gode. Formene har jeg købt af en abger jeg kender, som de er desværre ikke lige at få nogen steder. Måske du kan kigge efter dem på netttet:)

Anonym sagde ...

http://www.bagetid.dk/1198-tulipan-muffinsform-brun-25-stk.html

har fundet dem nu :)

MissMuffin sagde ...

Super- du når det selvfølgeligt ikke lige til imorgen, men så er de på lager fremover:)

Dyreglad-pige sagde ...

Ej, hvor ser de lækre ud(:

Du er velkommen til at kigge forbi min give away, hvor man kan vinde produkter fra Badeanstalten(:

http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/10/give-away-nr-14.html