mandag den 15. oktober 2012

Sisters for Education

I denne uge er jeg blevet spurgt, om jeg vil hjælpe med at skabe opmærksomhed om det humanitære projekt "Sisters for Education". Da jeg er stor tilhænger af frivilligt socialt og humanitært arbejde tøvede jeg selvfølgeligt ikke med at sige ja tak. Derfor vil i også opleve, at bloggen denne uge kan se lidt anderledes ud, når I kigger forbi.

"Sisters for Education" har til formål at bekæmpe analfabetismes blandt Senegals kvinder.
Selv skriver de:

"Problemstillingen er, at mange unge kvinder i Senegal ikke har mulighed for at gå i skole, og fraværet fra skolen har fantastisk store konsekvenser for pigerne. Analfabetisme som konsekvens af manglende skolegang øger nemlig risikoen betragteligt, for at de unge piger ender i prostitution, smittet med HIV/AIDS, bliver gravide i en tidlig alder, og som konsekvens af det bliver isoleret fra samfundet.Sisters for Education har til formål at hjælpe de piger til en bedre fremtid."

Projektet er startet af UNESCO og er støttet af Procter og Gamble og Always.
Et super godt initiativ, for skal de unge kvinder i Senegal have en chance for at skabe sig et godt liv og støtte landets udvikling, så kræver det, at de får en uddannelse.



(Der skulle gerne komme sån en pop-up frem når i klikker herind- først efter kl. 9- men HTML og mig + anvisning på engelsk er ikke lige det bedste. Sig lige til hvis det er noget værre rod!)

Ingen kommentarer: