tirsdag den 30. oktober 2012

Granatæblesalsa med krydderurter

Jeg havde blogger-pigerne til middag i sidste uge, hvor jeg valgte at servere en næsten helt vegetarisk menu, inspireret efter efterårets råvarer. Billederne blev ikke så skarpe, for lyset er ikke for godt herhjemme og fotostudiet var pakket væk pga. pladsmangel.
Nå, men jeg ville egentligt fortælle om menuen, som stod på:
  • Pastinaktærte med smørstegte svampe
  • Rødbedesalat med valnødder og brøndkarse
  • Granatæblesalsa med krydderurter
  • Blommefocaccia med bacon
  • Vaniljebagte pærer med is og havregrynskager
Rigtig lækkert og med masser af grøntsager. Tror desværre at selskabet var lidt ligesom Kristian, der tror man dør af ikke at spise kød engang imellem :) Jeg synes det smagte skønt:)
Nå, nu til den skønne granatæble-salsa, som var rigtig sprød, syrlig og fuld af smag. Den passede rigtigt godt sammen med rødbedesalaten, så de bliver et fast makkerpar fremover.

Granatæblesalsa med krydderurter(4 pers.)
2 store granatæbler
1½ spsk. frisk oregano
1½ spsk. frisk timian
1 spsk. olivenolie
1 tsk. Urtekram Islandsk Tangsalt

Flæk granatæblet og pil kernerne ud. Sørg for ikke at få noget af den hvide hinde med, for den er bitter.
Bland olivenolie med krydderurter og salt. Vend det sammen med granatæblekernerne og server.

4 kommentarer:

Linebinevaskemaskine sagde ...

Det smagte bare så godt det hele :)

Unknown sagde ...

mmmm
jeg syntes altsammen lyder vildt lækkert!

Maj sagde ...

Uhm hvor lyder den lækker den menu, jeg er SÅ meget til vegetarisk mad, men Manden er ligesom din Kristian, han er lige ved at gå til de dage hvor der ikke er kød på menuen - tsk tsk...

Jeg skal helt sikkert prøve både rødbedesalaten og granatæblesalsaen, det er bare lige mig!

- Maj :D

MissMuffin sagde ...

Line, det var godt at høre:)

Maria, du er vidst heller ikke særligt kræsen:)

Maj, jeg elsker også vegetarisk mad, men det bliver kun til den ene gang om ugen. Prøv dem endeligt, de passer rigtig godt sammen..