lørdag den 13. oktober 2012

Boliginspiration- de fine detaljer :)

Nu er der kun et par uger til, at vi overtager Olivia, så det fylder meget lige nu- derfor endnu en omgang boliginspiration:)
Jeg bruger meget tid på pinterest og på de få udenlandske interiør-blogs jeg kan finde, for her er der meget inspiration at hente. Kender i nogle gode bolig-blogs?
Vi er kommet dertil, at det mest er de små detaljer der mangler, men det er også godt, for pengekassen er temmeligt tom. Derfor kan man jo heldigvis stadig godt kigge lidt og lave masser af planer:)
Målet er, at det stadig skal være rigtig fint og lidt fimset, men lidt mindre "mormor":)

Jeg er helt vild med dette billede og især den flotte indrammede plakat.
Vores gulve er lyse trægulve, væggene får en lys beige og sofaen er i lyse farver. Ja, og så har vi faktisk købt sån et blødt rya-tæppe som på billedet og en flot kurv til opbevaring af tæpper:)
 Hvis jeg nu kan overbevise Kristian, så har jeg fundet denne flotte plakat hos CASANOVA Møbler til 350 kr. Lidt dyrt måske, men den er flot! Med en tynd, sort ramme fra Ikea bliver det helt perfekt.
 Dette billede er også vildt flot! Jeg kunne godt tænke mig et ligende bord ude i gangen, hvor der kunne være plads til vattæpper til havebrug, et par flotte skoæsker og en smuk lampe.
Spejlet vil dog blive "erstattet" af et vindue ud mod haven:)
 Et godt bud på et ligende møble kunne være dette aflastningsbord fra Ikea. Vores gang er nemlig ikke så stor og dette bord er ret smalt. Vi har dog valgt ikke at investere i det i første omgang, for vi er stadig lidt i tvivl om det kommer til at fylde for meget.
Bordet fåes i Ikea til 1.399 kr.
 Vores soveværelse har skråvægge, hvilket jo kan være temmeligt upraktisk.
Til den ene side bliver der et skrivebord, i midten sengen og så er der den anden side. Der kunne det være fint med et par hylder til bøger, magasiner, et ekstra tæppe og lidt nips.
 Hvis der nu er plads, så kunne det også være 2 af disse rå bænke, der kunne fylde endevæggen, men det må vi lige se. Sengen fylder en del:)
Det kunne bare være rart at have et sted at ligge sengetæppe og pyntepuder, hvor det samtidig kan se ordeligt ud.
En bænk koster 399 kr. og er fra Ikea.
Dette billede synes jeg også bare er vildt flot; feminint, lidt råt og meget naturligt.
Her kunne jeg bo:)
Vi har samme gulv, en lys sofa og så har jeg købt et lækkert rensdyrskind til sofaen.
Min veninde Sofie er sej med en symaskine, så hun har lovet at hjælpe med puder. Så snart går jagten på stof til en rosa sofapude, en ternet sofapude og en sofapude med tværgående, brede striber.
Faldt helt tilfældigt over puderne igår og det viser sig, at det endda er den danske designer bag puderne, som også bor i dette smukke hjem. Se puderne her.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det sidste billede fra? Er komplet fanasiløs, så kunne virkelig godt bruge lidt links... Fin blog i øvrigt :-)

MissMuffin sagde ...

Det er fundet på pinterest.com.
Jeg fandt hele serien på en meget fin bolig-blog der hedder Ellens Album, men jeg gemte ikke lige det præcise sted, så du må selv kigge det hele igennem til du finder det:)
Jeg er faktisk også ret fantasiløs, så det rart at finde en masse gode ideer på nettet der er lige til at låne fra:)

Anonym sagde ...

Hej
har lige set billedet med sommerfuglen i bo bedre, den kan købes på hagedornhagen.dk