mandag den 10. juni 2013

Salat med grillede peberfrugter, feta og græskarkerner

Jeg kan ikke forstå, at jeg ikke har blogget om denne salat før, for den spises med jævne mellemrum herhjemme. Af mig, altså, for Kristian kan ikke li peberfrugt:)
Vi har købt en brugt Weber Q100 til en rigtig fin pris, så nu grilles der løs hjemme i haven. Så det er oplagt at lave noget med grillede peberfrugter.
Sammen med salaten fik vi de første, nye kartofler fra Føltved, asparges med serranoskinke, champignoner fyldt med hjemmerørt flødeost og en stor, saftig steak. Ikke dårligt!
Salaten er nem at lave, men peberfrugterne skal på grillen før alt det andet, for det tager lidt tid med dem. Denne gang lavede jeg den med en ret stærk hvidløgsdressing, men jeg elsker også hvidløg. E par dryp olivenolie og lidt balsamico kan også sagtens gøre det.

Salat med grillede peberfrugt, feta og græskarkerner (4 pers.)
1 rød peberfrugt
1 gul peberfrugt
2 håndfulde babyleaves
ca. 100 g. god feta
½ dl. græskarkerner

Dressing:
2 spsk. olivenolie
½ spsk. balsamico
1 fed hvidløg, presset
salt, peber

Skær peberfrugterne i store stykker uden kerner og de hvide hinder.
Pensel dem med en smule olivenolie og kom dem på grillen. Grill dem til skindet bobler og bliver let branket.
Lad dem køle lidt af og pil så skindet af. Skær de i tynde strimler.
Skyl og tør salatbladene. Anret dem på et fad og fordel peberfrugterne over.
Smulder fetaen over og drys med græskarkerner.
Rør alle ingredienserne sammen til dressingen og dryp den over. Spises med det samme.

3 kommentarer:

Tanja sagde ...

Mums, hvor ser det bare lækkert og sommeragtigt ud. Elsker sommer og grill. Er overbevist om, at den salat kunne blive den nye favorit:)

Helle sagde ...

Uhm grillede peberfrugter i salater er så lækkert! Og de der champignoner er jeg nødt til at lave på et tidspunkt, for jeg har aldrig set dem blive brugt på den måde, men flødeost har jo sjældent gjort nogen fortræd. :)

MissMuffin sagde ...

Tanja, sommer og grill er bare så hyggeligt- maden smager bare bedre udendørs:) Prøv endelig salaten hvis du er vild med peberfrugter..

Helle, det er de nemlig.. Du kan sagtens fylde champignoner med flødeost, en rest feta, kryddersmør osv og så komme på grillen. Det smager skønt- jeg kan især anbefale at bruge en god flødeost med hvidløg:)