lørdag den 1. juni 2013

NON je ne regrette rien

 
 
Jeg har lige klikket denne plakat hjem. Den er meget enkel, men jeg kan ikke stå for bogstaverne i guld, der gør den lidt anderledes. Den passer perfekt hjem over stolen i stuen, hvor der mangler et eller andet. Den er endda godkendt af Kristian, hvilket er ret imponerende, for vi kan aldrig blive enige om lamper og vi kan aldrig blive enige om ting til væggen. Engang imellem lykkedes det da heldigvis!
"Non je ne regrette rien" betyder noget i retning af "Jeg fortryder ingenting" og det kunne godt være mit motto. Selvfølgeligt er der ting i mit liv, jeg ville ønske jeg havde gjort anderledes, men jeg synes, at det er dumt at fortryde noget. Uanset hvad, så er det med til at forme dig til den du er og forhåbenligt lærer man også noget af det!
Det er vidt også titlen på en sang af en fransk kunstner, men jeg forstår ikke noget som helst fransk, så hvad den handler om aner jeg ikke :)

Nå, men hvis du også er en lille smule forelsket i det her med guld, så har den etsy-sælgeren også disse fine plakater med et gyldent strejf. Jeg synes, at det er vildt fine!
Meen, et enkelt må være nok:)
Nu kommer det store spørgsmål så bare; tynd, hvid ramme eller tynd, sort ramme?

12 kommentarer:

Annemette sagde ...

Hvor er de fine ;-)

Jeg syntes en hvid ramme, den sorte er lidt for hård mod det hvide og guld efter min smag :-)

Eeyorenyk sagde ...

Jeg stemmer for den hvide ramme. Den sorte virker alt for dominerende til den fine stil. :)

Anonym sagde ...

Det er en sang af Edith Piaf. Som handler om, at hun heller ikke fortryder noget i sit liv.. hverkeken det gode eller det dårlige. Den er rigtig sød - og det er billedet også!
Hilsen Charlotte

MissMuffin sagde ...

Annemette, de er meget fine ja:)
Jeg tror også, at en sort ramme kan blive for hård, men i forhold til stuen vil det bare være en god kontrast. Selvom vi bor meget lyst indgår der flere sort elementer så det hele ikke bliver for svagt/blegt. Nu må vi se!
Ps: Regner med, at lokke Kristian med til Blokhus enten onsdag(grundlovsdag) eller søndag. Vi har bare ikke kunne komme af sted denne weekend som planlagt, da vi fik overnattende gæster fra Sjælland.

eeyorenyk, sort er bare en god kontrast til alt det lyse, men det kan nok blive for hårdt til lige det her billede, for det er jo det fine guldtryk der er i fokus:)

Charlotte, jeg kan næsten forstå at min kulturelle viden halter, for har fået besked fra en meget forarget veninde omkring denne sang, så der venter mig en længere udredning om Edith Piaf/"Spurven" og af sangen:)

Mademoiselle Belle Soie sagde ...

Ja, der må du lige stramme dig an, haha ;)

Hvis du en dag skulle få lyst, så er der faktisk lavet en forholdsvis ny film om Edith Piaf med Marion Cotillard i hovedrollen. Jeg vedhæfter lige et link så kan du evt. se om det kunne være noget for dig. Den er nu meget god, synes jeg. Giver et godt billede af hendes hårde liv.

Jeg ved ikke om du kender Marion Cotillard som skuespiller, men jeg synes hun er fantastisk. Ikke mindst i "A good year", en rigtig feel good movie ;-)

Hilsen Mette

Mademoiselle Belle Soie sagde ...

Jeg glemte linket:
http://www.imdb.com/name/nm0182839/

sorry :)

MissMuffin sagde ...

Mademoiselle Belle Soie, jeg strammer mig lige lidt an, haha! Nej, jeg kender vidst heller ikke den skuespiller. Må nok hellere finde den film og se den sammen med min veninde Marie, så jeg kan blive ordenligt opdraget :)

Annemette sagde ...

Det er helt fint, jeg tror også at de er hjemme.

Det var vist tirsdag de skulle noget, ellers tror jeg at de er hjemme, men du har deres nr så kan du lige ringe og høre, så i ikke kører forgæves ;-)

Jeg glæder mig til at høre hvad du syntes om den :-)

MissMuffin sagde ...

Annemette, jeg ringer selvfølgeligt lige til dem, så de heller ikke skal vente hele onsdagen på vi kommer.. Jeg sidder lige i eksamensforberedelse, så jeg skal lige se om min gruppe vil mødes eller ej. Kristian vil hvertfald gerne med derop:)

Christina sagde ...

Den er superfin - har du et link til hvor du har købt den? :)

Anonym sagde ...

Ihh de er fine har du et link til hvor du har købt dem, er så dårlig til at få noget og hænge.

MissMuffin sagde ...

Chritina, det stod i teksten, men har vidst lavet noget rod med linket, så det endte med kun et tegn, så det var ikke nemt at se!
Her kommer det lige:

http://www.etsy.com/listing/105695444/non-je-ne-regrette-rien-large-white?ref=shop_home_active

Anonym, de er super fine:

http://www.etsy.com/listing/105695444/non-je-ne-regrette-rien-large-white?ref=shop_home_active